גוגל קלאוד משיקה פתרונות חדשים לאבטחה וניתוח דאטה

הפתרונות מספקים יכולת ניתוח אחודה בפלטפורמת ענן שונות והצפנת מידע תוך כדי שימוש, מחוץ ליחידת העיבוד המרכזית, כדי לסייע להאצת טרנספורמציה דיגיטלית של חברות שונות

מנהל פעילות גוגל קלאוד בישראל, בועז מעוז. צילום: אדוארדו גארסיה

במסגרת אירוע הענן השנתי שלה שהתקיים השבוע, חשפה גוגל קלאוד (Google Cloud) סדרת פתרונות חדשים בתחום האבטחה וניתוח הדאטה, שיסייעו להאיץ את הטרנספורמציה הדיגיטלית של חברות וארגונים באמצעות מחשוב ענן.

אחד הנכסים החשובים ביותר בביצוע טרנספורמציה דיגיטלית הוא הדאטה, אך לא פעם הוא מאוחסן במאגרים נפרדים ומתפרש על פני סביבות ענן שונות, מערכות קנייניות, ומערכות מקומיות במשרדי הלקוח. לכן, השיקה הפלטפורמה את BigQuery Omni, פתרון לניתוח דאטה בסביבת מולטי-קלאוד. הפתרון יאפשר ללקוחות להתחבר ישירות לדאטה שלהם לנתח אותו בקלות, בלי להעביר או להעתיק מאגרי נתונים ממקום למקום, ישירות באתר בו הוא מאוחסן ובאמצעות ממשק משתמש אחד. 

מנהל פעילות גוגל קלאוד בישראל, בועז מעוז, העיד על הפתרון החדש כי מדובר בציון דרך שמבטא את אסטרטגיית הפלטפורמה כולה, לסייע ללקוחות לפעול ביעילות בסביבות מרובות-עננים. ״לארגונים חשוב יותר ויותר למצוא מוצרים ופתרונות שיעניקו להם חוויית שימוש רציפה ויפחיתו את רמת המורכבות של השימוש במספר סביבות ענן. בה בעת, חשוב להם לשמר את ההשקעה הקיימת שלהם בתשתיות מחשוב״, אמר.

עוד השיקה גוגל קלאוד פורטפוליו של מוצרים בשם Confidential Computing, המבוסס על טכנולוגיה חדשנית אשר מצפינה את הדאטה תוך כדי השימוש בו. סביבות Confidential Computing מבטיחות שהדאטה יהיה מוצפן בתוך הזיכרון (in-memory) ובכל מקום אחר שמחוץ ליחידת העיבוד המרכזית (ה-CPU). טכנולוגיה זו משנה למעשה את האופן בו ארגונים מעבדים דאטה בענן, מפני שהיא מעניקה להם שליטה מלאה על מאגרי הנתונים שלהם ויכולת לאבטח אותם בכל שלב ושלב. ״הפורטפוליו פותח פתח לתרחישי מחשוב שלא היו אפשריים בעבר״, אמר מעוז.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית