הסכסוך בים סין הדרומי: ארה״ב שוקלת החלת סנקציות

עוזר מזכיר המדינה האמריקני הודיע כי ארה״ב שוקלת החלת סנקציות על סין בשל תביעות ״בלתי חוקיות״ באזור. ההודעה מהווה נדבך נוסף בקרע המעמיק בין שתי המדינות. הלילה ביטל טראמפ את מעמדה המיוחד של הונג קונג

שליית פנינים בים סין הדרומי BIGSTOCK/Copyright: schankz

ייתכן וארה״ב תחליט להחיל סנקציות על גורמים של ממשלת סין ועל חברות סיניות בשל תביעות ״בלתי חוקיות״ בים סין הדרומי, כך אמר אתמול (ג׳) דיוויד סטילוול, עוזר מזכיר המדינה האמריקני למזרח אסיה. ״הכול נמצא על השולחן, זו השפה שהסינים מבינים - פעילות מופגנת ומוחשית״, אמר סטילוול. הדברים הובאו באתר עיתון ה״סאות׳ צ׳יינה מורנינג פוסט״, המתפרסם בהונג קונג.

הצהרה זו מגיעה יממה לאחר שארה״ב הכריזה כי היא אינה מקבלת את טענותיה של סין בנוגע לריבונות באזור, וכי תנקוט קו קשה יותר בעניין. ים סין הדרומי נמצא בלב סכסוך טריטוריאלי ארוך שנים בין סין, וייטנאם, מלזיה, הפיליפינים, ברוניי וטאיוואן. הוא עשיר בדיג, מרבצי מינרלים ושדות נפט בלתי מנוצלים פוטנציאליים, שכל מדינה דורשת לעצמה, זאת בנוסף לשליטה על נתיבי מסחר ימיים.

הודעה זו רק מוסיפה למתיחות המחריפה בין שתי המדינות. בשבוע שעבר כבר החילה ארה״ב סנקציות על בכירים סינים בשל דיכוי האוכלוסייה המוסלמית בחבל שינג׳יאנג, והלילה (ד׳) חתם הנשיא טראמפ על חוק חדש וצו נשיאותי שיבטלו את מעמדה הכלכלי המיוחד של הונג קונג, בשל מה שממשלו תופס כפגיעה גוברת והולכת באוטונומיה של העיר מצידה של סין. בתגובה, הכריזה האחרונה כי תטיל סנקציות משלה על ארה״ב.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית