דיווחים בהודו: מו"מ לרכש עוד טילי ספייק ומשוטט "מעוז"

פרסומים בהודו טוענים כי בעקבות המתיחות עם סין, הצבא ההודי רוצה לרכוש אמצעים של רפאל לחיילי חי"ר ברכש מהיר
 

דיווחים בהודו: מו"מ לרכש עוד טילי ספייק ומשוטט "מעוז"

קרדיט: רפאל

העימותים האחרונים של הודו וסין הכניסו את משרד הביטחון ההודי ללחץ, שמתורגם לדרישות רכש. בין שלל המוצרים שהודו רוצה לרכוש בקרוב, ישנם גם מוצרים של רפאל הישראלית. ביניהם, טילי ספייק נוספים ומשוטט "מעוז" לטובת חיילי החי"ר של צבא הודו. שני המוצרים נמצאים בהליכי מו"מ, כך על פי פרסומים בהודו. 

הפרשן הצבאי ההודי שיוו ארור (Shiv Aroor) מעלה באתר שלו livefistdefense.com את הסברה כי  ממשלת הודו עומדת בקרוב לחתום על חוזה לרכישת החימוש המשוטט הישראלי Spike Firefly  (הקרוי בישראל "מעוז") וזאת על רקע המתיחויות האחרונות בגבול עם סין ועם פקיסטן כאמור. 

ה-Firefly הינו רחפן "מתאבד" בצורת מסוק עם שני רוטורים קואקסיאליים, הנושא מטע"ד חיישנים וראש נפץ. המשוטט, הנשלט באמצעות קונסולה מבוססת טאבלט, ניתן לפריסה מהירה בתרחישי קרבות חי"ר צמודי-מגע  בהם נפגעת יכולת ראיית הקרב. לטענת ארור, בעוד שצה"ל רכש את ה-Firefly לאחרונה במאי 2020 עבור פרופילי לוחמה עירונית ולש"ב, הרי הצבא ההודי מבקש לממש יכולות אלו עבור יחידות החי"ר הרגיל שלו באזורי הגבול ועבור יחידות לחימה בטרור. ל- FireFire טווח פעולה מוצהר של 500 מטר בסביבה עירונית וקילומטר בשטח הפתוח.

שיוו ארור סבור שבניגוד לתחומי ביטחון אחרים בהם התגלתה התנגדות בהודו ליבוא של מוצרים מחו"ל, הרי בתחום החימוש המשוטט לא צפויה התנגדות שכזו משום שהתעשייה הצבאית ההודית והמגזר הפרטי אינם עוסקים עדיין בתחום זה. לדבריו, הנושא הזה לא נסגר סופית לכאן או לכאן, אך בהחלט קיימת האפשרות שיצרנית המשוטט, חברת רפאל, תיעזר בשותפות שיש לה עם החברה ההודית Kalyani Defense. 

במידה ואכן ייחתם החוזה המדובר, ה-Firefly  יהיה החימוש המשוטט השלישי בשירות הודו לאחר  ה-Harpy וה-Harop של התעשייה האווירית. חיל האוויר ההודי החל לרכוש את ה-Harop בשנת 2009, אך המתחים הקיימים כיום עם סין ופריסת מערכות ההגנ"א של צבא סין בקרבת הגבול אילצו את ההודים להאיץ את רכישתם של הרופים נוספים.

ארור מסכם כי ההתעניינות ב-Firefly היא חלק משטף העסקאות הצבאיות של ישראל בהודו בזמן הזה. חיל האוויר ההודי יפתח בקרוב חוזה לאספקת כמויות נוספות של תחמושת מונחית מדויקת Spice 2000, כשברקע מדובר על אספקת עוד מערכות הגנה אווירית המיועדות בעיקר ללדאק, אזור המתיחות בגבול עם סין.

בפרסום נוסף של newstracklive, דווח כי צבא הודו רוצה לרכוש עוד מנה של טילי ספייק ברכש מהיר. לפי הדיווח, מדובר על רכש 12 משגרי ספייק ומעל ל -200 טילים. 

נשלחה בקשת תגובה לרפאל, אם תתקבל, תפורסם כאן. 

 

אולי יעניין אותך גם