התעשייה האווירית תוביל את מערך התקשוב בקריית המודיעין החדשה

החל משנת 2026 יעברו לקריה החדשה, הממוקמת בליקית שבנגב, מרבית יחידות אמ״ן. סמנכ״ל החברה: ״מדובר במהלך אסטרטגי התורם לעוצמתה של מדינת ישראל״

בועז לוי, סמנכ״ל התעשייה האווירית. צילום: באדיבות החברה

הבוקר (ב׳) פורסם כי חברת ׳שיכון ובינוי׳ זכתה במכרז קריית המודיעין בליקית שבנגב. את כל מערך התקשוב תוביל התעשייה האווירית.

בועז לוי, סמנכ״ל התעשייה האווירית ומנהל מערכת טילים וחלל, מסר כי ״התעשייה האווירית גאה לחבור לחברת ׳שיכון ובינוי׳ לטובת הקמת קריית המודיעין. מדובר במהלך אסטרטגי בהובלת משרד הביטחון התורם לעוצמתה של מדינת ישראל. התעשייה האווירית, באמצעות מפעל מלמ יחד עם חברת הבת של חטיבת מט״ח, TSG, יספקו את כלל שירותי התקשוב בקריית המודיעין בתשתית טכנולוגית מתקדמת, שתיתן מענה לצרכים המבצעיים של צה''ל בשנים הקרובות. זכייה זו מצטרפת לפעילות שהתעשייה האווירית מובילה בפרויקט התקשוב הראשי, המהווה אף הוא חלק אינטגרלי ממערך מעבר צה"ל דרומה״.

קריית המודיעין בליקית הוא המכרז האחרון והמורכב ביותר שהוציאה מערכת הביטחון במסגרת המהלך הלאומי של מעבר צה"ל דרומה. היא תוקם בסמוך לפארק התעשייה עומר שבנגב, ותשתרע על שטח של 2,500 דונם. החל מ-2026 יעברו אליה מרבית יחידות אמ"ן - כ-12,000 משרתים, מתוכם כ-5,000 משרתי קבע. חברת ׳שיכון ובינוי׳ תממן, תתכנן, תקים ותתפעל את הקריה למשך 26 שנים, בעלות כוללת של מיליארדי שקלים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית