דו"ח תאונת הטיסה האוקראינית באיראן: חוסר תקשורת ובורות מבצעית
באיראן סיימו את החקירה סביב יירוט טיסה 752 של חברת התעופה מאוקראינה בינואר האחרון
עמי רוחקס דומבה
| 12/07/2020
חוקרים אירנים מאשימים את סוללת הטילים שלא הותאמה ותקשורת שגויה בין חיילים למפקדיהם במהלך שהפיל מטוס סילון אוקראיני בינואר האחרון, והרג 176 בני אדם. הדו"ח שפורסם בשבת על ידי ארגון התעופה האזרחית של איראן מגיע חודשים לאחר ההתרסקות של 8 בינואר ליד טהראן. התרחשות, שהרשויות הכחישו במשך כמה ימים כי לא נתנו לה יד.
הדו"ח פירט סדרת רגעים שבהם ניתן היה למנוע את אסון טיסה 752 של חברת התעופה מאוקראינה. מהדו"ח עולה כי סוללת הטילים קרקע-אוויר הועברה למיקום ממנו שיגרה את הבואינג 737-800 ללא הליך התאמה נדרש לזירה.
אלו שאיישו את סוללת הטילים לא יכלו לתקשר עם הפיקוד שלהם, הם סיווגו את הטיסה האזרחית כאיום ופתחו באש פעמיים מבלי לקבל אישור מגורמים בכירים, נכתב בדו"ח.
באיראן סיימו את החקירה סביב יירוט טיסה 752 של חברת התעופה מאוקראינה בינואר האחרון
עמי רוחקס דומבה
| 12/07/2020
חוקרים אירנים מאשימים את סוללת הטילים שלא הותאמה ותקשורת שגויה בין חיילים למפקדיהם במהלך שהפיל מטוס סילון אוקראיני בינואר האחרון, והרג 176 בני אדם. הדו"ח שפורסם בשבת על ידי ארגון התעופה האזרחית של איראן מגיע חודשים לאחר ההתרסקות של 8 בינואר ליד טהראן. התרחשות, שהרשויות הכחישו במשך כמה ימים כי לא נתנו לה יד.
הדו"ח פירט סדרת רגעים שבהם ניתן היה למנוע את אסון טיסה 752 של חברת התעופה מאוקראינה. מהדו"ח עולה כי סוללת הטילים קרקע-אוויר הועברה למיקום ממנו שיגרה את הבואינג 737-800 ללא הליך התאמה נדרש לזירה.
אלו שאיישו את סוללת הטילים לא יכלו לתקשר עם הפיקוד שלהם, הם סיווגו את הטיסה האזרחית כאיום ופתחו באש פעמיים מבלי לקבל אישור מגורמים בכירים, נכתב בדו"ח.