חברת VIA מסיעה את תושבי מדריד אל בתי החולים

כחלק מההתמודדות עם נגיף הקורונה, משתפת החברה פעולה עם חברת האוטובוסים המקומית של הבירה הספרדית. הנוסע בוחר את מקום האיסוף ואת היעד והאפליקציה מכווינה אותו לתחנה המתאימה 

חברת VIA מסיעה את תושבי מדריד אל בתי החולים

דניאל רמות ואורן שובל, מייסדי Via. צילום: יח״צ

כחלק מההתמודדות עם גל התחלואה השני של נגיף הקורונה הודיעה חברת Via, המספקת פתרונות תחבורה חכמים על פי דרישה, על הפעלת הטכנולוגיה שלה לראשונה במדריד. בשיתוף פעולה עם חברת האוטובוסים המקומית החל לפעול כבר בשבוע שעבר השירות, באמצעותו יכולים תושבי העיר להזמין נסיעות בחינם אל בתי החולים.

דרך האפליקציה, בוחר הנוסע את מיקום האיסוף ואת היעד אליו רוצה להגיע, והיא מכווינה אותו אל תחנת האוטובוס הקרובה ביותר עבורו. הטכנולוגיה ניזונה בזמן אמת מעומסים ושינויים בתנועה, שינויים בתנועה ועוד. על מנת לשמור על בריאות הנוסעים, תישלח להם עוד בטרם העלייה אל האוטובוס הצהרת בריאות. בנוסף, יישלחו תזכורות באפליקציה בנוגע להנחיות בנסיעה דוגמת לבישת מסכות, שמירה על מרחק ועוד. השירות יפעל ללא תשלום עד לסוף חודש אוגוסט, שבעה ימים בשבוע, משעה שבע בבוקר ועד חצות. לאחר תקופת השימוש החינמי, התשלום ייעשה ללא מגע באמצעות האפליקציה.

אורן שובל, יזם שותף וסמנכ"ל הטכנולוגיות ב-VIA: "אנחנו גאים על שיתוף פעולה עם עיריית מדריד, אחת מערי הענק באירופה וחברת האוטובוסים EMT. בזכות שיתוף הפעולה יוכלו אלפים מתושבי העיר להגיע אל בתי החולים בצורה המהירה והיעילה ביותר, זאת תוך שמירה על ההנחיות הרפואיות".

גם ראש עיריית מדריד, חוסה לואיס מרטינס-אלמיידה, שיבח את היוזמה ואמר כי "אנחנו נחושים להמשיך ולהוביל יוזמות תחבורה חכמות בעיר".

אולי יעניין אותך גם