הקרב על עירק: איראן לא מצליחה להוציא את ארה"ב 

האיראנים מנסים לפגוע ככל הניתן באמריקאים בעירק על מנת להוציא את ארה"ב מהמדינה. למרות זאת, אומר מפקד פיקוד מרכז של ארה"ב כי חיילים אמריקאים ישארו בעירק

U.S. Army photo by Spc. Alec Dionne \ dvidshub.net

האלוף פרנק מקנזי, מפקד פיקוד המרכז האמריקני, אמר בימים האחרונים לכתבים לאחר שנפגש עם ראש הממשלה החדש של עירק, מוסטפא אל-קדחימי בבגדאד, כי ארה"ב הולכת להשאיר כוחושת במדינה. בקואליציה של האמריקאים ישנן כ-13 מדינות ששלחו יועצים לטובת הכשרת הצבא העירקי.  

המתיחות עלתה בין ארה"ב ועיראק בינואר לאחר תקיפת מל"טים של ארה"ב סמוך לשדה התעופה בבגדאד בה חוסל קאסם סולימאני ושוליה שלו, אבו מחדי אל-מוהנדיס, מפקד יחידות הטרור העירקיות, הPMU. הקבוצה המכונה בערבית 'חשד אל-שעעבי', מקבלת סיוע מאיראן, ונלחמה נגד דאעש. כעת, איראן משתמשת בה ובקבוצות אחרות להשיג השפעה בעירק. 

מקנזי אמר, "בהחלט שאנחנו צריכים נוכחות זרה בעירק. אני לא יודע אם היא צריכה להיות גדולה כמו שהיא עכשיו, כי בסופו של דבר זו תהיה החלטה פוליטית ולא צבאית. אבל אני חושב שהעיראקים מכירים בערך של מה שאנחנו עושים למענם." מחוקק עירקי בשם מוחמד אל-בלדאווי, הזהיר כי ארצות הברית עורכת הפיכה רכה נגד ה- PMU ואמר כי וושינגטון מנסה להגביל את תפקידם של כוחות הביטחון.

הדברים נאמרים על רקע מאמץ ממוקד מצד יורשו של סולימאני להעלות את כמות הגופות האמריקאיות בעירק מתוך מטרה לגרום ללחץ ציבורי להוצאת הכוחות מהמדינה. ביממה האחרונה הותקפה לכאורה שיירה לוגיסטית אמריקאית בעירק. האיראנים מפעילים בין היתר את חיזבאללה עירק, הPMU וקבוצות נוספות בפעולות נגד האמריקאים. 

בעירק פועלים כיום כ5000 עד 6000 חיילים אמריקאים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית