צבא גרמניה מאריך את חוזה השירות עבור מל"טי ההרון

חברת איירבוס הודיעה בסוף שבוע שעבר כי צבא גרמניה חידש את הסכם השירות. ההסכם הוארך עד למאי 2021 במאלי ובאפגניסטן

www.airbus.com

חברת איירבוס הודיעה בסוף שבוע שעבר כי צבא גרמניה חידש את הסכם השירות למבצעי מל"טHeron 1 במאלי ובאפגניסטן. השירותים הוארכו באפגניסטן ההסכם הוארך עד למאי 2021.

הטיסה המבצעית הראשונה באזור עם הכוחות הגרמנים נערכה במארס 2010, ומאז רשם המל"ט 46,000 שעות טיסה ביותר מ-4,100 גיחות. במאלי הורחבו שירותי HERON 1 עד ליולי 2021, עם אפשרות לשנה נוספת. המל"ט רשם למעלה מ-1,200 משימות ומעל 11,500 שעות טיסה מאז הטיסה המבצעית הראשונה בנובמבר 2016.

שתי סדרות שירות מצעי אלו מנוהלות באופן משותף ע"י צבא גרמניה ואיירבוס, כאשר החברה מברמן אחראית על אספקת המל"טים, תחזוקתם ותיקונם. מודל תפעולי זה הדגים בצורה מרשימה את יכולות הביצוע שלו במהלך השירות באפגניסטן ומאלי, עם מוכנות מערכתית גבוהה מוכחת של 99%. הפריסה של מערכת Heron 1 באפגניסטן ומאלי מסייעת גם בפיתוח מומחיות בצבא גרמניה עצמו הרלוונטית למערכות מל"ט עתידיות.

ה-Heron 1 המיוצר על ידי התעשייה האווירית הישראלית. זהו מל"ט לא חמוש המיועד לשהייה ארוכה בגבהים בינוניים. בהתאם להסכם שנערך בין צבא גרמניה לבין חברת איירבוס ביולי 2018, ה-Heron 1 יוחלף במל"ט Heron TP - תהליך החלפה שייערך במהלך שלב הקמה לשנתיים, ואחריו שלב מבצעי שיימשך שבע שנים נוספות ובכך יגשר על הפער עד לפיתוח מל"ט בתוצרת אירופאית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית