מספנות ישראל תספק ספינות לאפריקה

חתמה על הסכם עם צי של מדינה באפריקה לאספקת שתי ספינות סיור חופים, שיצוידו במערכות תצפית ונשק תוצרת ישראל

צילום: מספנות ישראל

מספנות ישראל חתמה על הסכם עם צי של מדינה באפריקה לאספקת שתי ספינות סיור חופים (OPV) המיועדות למגוון משימות, כולל הגנה מפני איומי פיראטיות ההולכים וגוברים באותו אזור.

הספינות, מדגם OPV-45, יצוידו במערכת תצפית יום ולילה ובמערכות נשק מיוצבות תוצרת ישראל, שישפרו את ביצועי הספינות. ההסכם בין שתי המדינות כולל תמיכה בצוותים המבצעיים והטכניים  שיפעילו את הספינות, וכן הכנת תכנית תחזוקה.

ספינות ה-OPV-45 מיועדות למשימות צבאיות-למחצה ולהגנת המולדת. יש להן יכולות סיור בים הפתוח והן פועלות גם במשימות חופים, חילוץ והצלה, הגנה על האזור הכלכלי הבלעדי (״מים כלכליים״) של המדינה וכן הגנה מפני טרור, הברחות, פעילויות בלתי חוקיות, חילוץ והצלה. הספינות יכולות לסייע בהפחתת מספרי פליטים ומהגרי עבודה פוטנציאלים, בהגנה על דיג ובפעילויות לשמירה על איכות הסביבה.

מנכ"ל מספנות ישראל, איתן צוקר, מסר כי ספינות אלו הושקו לראשונה בתערוכת  IMDEX בסינגפור ב-2019 ומאז מגלים לקוחות רבים בעולם עניין בכלי שיט חדישים אלו.

מספנות ישראל היא כיום אחת המספנות הגדולות במזרח הים התיכון. המוצר העיקרי של המספנות הוא ספינות  סער  4, 4.5, ו-S-72, ספינת הסיור המהירה שלדג MK וגם כלי שיט מסחריים. מספנות ישראל מעסיקה 500 עובדים, בכללם מעל 35 מהנדסים.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית