תת-אלוף אמיר לזר נכנס לתפקיד ראש להק אוויר

תת-אלוף אמיר לזר מחליף בתפקידו את תת-אלוף אמנון עין-דר אשר כיהן כראש להק אוויר במהלך שלוש השנים האחרונות

דובר צה"ל

תת-אלוף אמיר לזר נכנס לתפקיד ראש להק אוויר. טקס החילופים התקיים במחנה "רבין" במעמד מפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין, מפקדים, בני משפחה ומוזמנים נוספים. הטקס נערך במתכנות מצומצמת בהתאם להנחיות. תת-אלוף אמיר לזר מחליף בתפקידו את תת-אלוף אמנון עין-דר אשר כיהן כראש להק אוויר במהלך שלוש השנים האחרונות. תת-אלוף אמנון עין-דר מסיים את שירותו הצבאי לאחר 33 שנות שירות.
 
מדברי מפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין: "האחריות המונחת על כתפי חיל האוויר בעת הזו, עת של השתנות אזורית, של אתגרי בטחון מתרבים, עידן של מגפה עולמית הפוקדת את הארץ, וצורך הכרחי - להמשיך, להדריך להכשיר ולאמן, לבנות את כוחו של חיל האוויר. להק אוויר, בהובלה שלך אמנון, העמיק השפעתו על החיל והוביל תהליכים משמעותיים שילוו אותו עוד שנים קדימה - ואני יודע שהם יגרמו לנו להיות חיל טוב יותר. אני מאד גאה בך, ובאנשי הלהק על כך. אתה מסיים היום תפקידך, ופורש לאחר 33 שנות שירות בחיל האוויר. אתה מפקד נבון, בל ראיה פיקודית בריאה ואינטואיציה מבצעית חזקה. אמיר, יש לך את כל הניסיון והכישרון, ויש לך גם את האנשים - אנשי הלהק. שימרו על סטנדרט חיל האוויר, אל תתפשרו - זו השקעה לעתיד. עלו והצליחו".

מדברי ראש להק אוויר היוצא, תת-אלוף אמנון עין-דר: "להק אוויר הוקם כמהלך משלים וחשוב להקמת להק מבצעי אוויר וכחלק מקידום אופן פעולתו של החיל ובניין כוחו. הוא בונה הכוח בהיבט - טיפוח מוחו ויכולותיו של איש חיל האוויר. בשלוש השנים החולפות, מתבססים על תהליך איכותי של הערכות מצב, לקראת התוכנית הרב שנתית. כך טופלו לעומק מגוון רחב של נושאים בתחום האימון כגון: המרחב האווירי, קרבות אוויר בעידן המודרני, מערך הבקרה מתח את פניו ויפתח בית ספר מערכי חדש, ובין לבין התקיימו כאן ובחו"ל תרגילים רחבים בהיקף ובאיכות. זה ביטוי לעידן בינ"ל, ומקור לעשייה ולגאווה רבים שאנשי הלהק הובילו ביד רמה. והגיע הזמן להעביר את השרביט. מחליפי תת-אלוף אמיר לזר, קצין וטייס מנוסה. סומך עליכם גם בעתיד".
 
מדברי ראש להק אוויר הנכנס, תת-אלוף אמיר לזר: "להק אוויר בתצורתו הנוכחית הוקם לפני כחמש שנים בכדי לתת מענה מקיף, איכותי ומקצועי לדרך בה חיל האוויר בונה את כשירותו המבצעית, ולדרך בה הוא מכשיר ומאמן את אנשיו. בשנים האחרונות הופעל חיל האוויר בהיקפים אדירים באוויר ועל הקרקע. אחריותנו נפרסת על מרחב עצום של נושאים המהווים את ליבת הכשירות והרמה המקצועית של אנשי החיל. נדרשים מאתנו רמה מקצועית גבוהה, הסתכלות רחבה מחד על תהליכים בחיל האוויר ומאידך צלילה לפרטים הקטנים ביותר. חיל האוויר סומך עלינו, ואני סומך עליכם שנדע ביחד להמשיך ולקדם את חיל האוויר לרמה המקצועית הגבוהה ביותר. אני גאה לקבל את הפיקוד על להק אוויר. אני גאה בעשיה שלכם עד היום ואני בטוח שיחד נוכל לכל משימה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית