המכ״מים של ראדא ישתלבו במערכות של הצבא האמריקני

האמריקנים בחנו לאחרונה פתרונות למערכות נגד כטב״מים, ובחרו לשלב בחלקן את המכ״מים הטקטיים של החברה הישראלית

מערכת LMADIS של צבא ארה״ב בפעולה Dalton Swanbeck/U.S. Navy/Handout via REUTERS

 

 

 

חברת ראדא הישראלית הודיעה על שילוב המכ"מים הטקטיים מתוצרתה במערכות נגד כטב"מים (כלי טיס בלתי מאוישים) אשר נבחנו לאחרונה ונבחרו כפתרונות ביניים על ידי צבא ארה״ב. ההערכה בוצעה ע"י היחידה לבחינת מערכות נגד כטב״מים, שאת הקמתה הטיל מזכיר ההגנה האמריקני על מזכיר הצבא. הצבא הגדיר ארבע קטגוריות למערכות אלו: קבועות/קבועות למחצה, מותקנות/ניידות, כף יד, ושליטה ובקרה.

מערכות המכ״מים של ראדא כבר מותקנות בפלטפורמת LMADIS, שנבחרה כמערכת המותקנת/הניידת, ומשולבות גם בחלק מהמערכות הקבועות המומלצות, יחד עם פתרונות קבועים אחרים הפרוסים ברחבי ארה"ב. למרות שאינם רלוונטיים למערכות כף יד, המכ"מים של ראדא תואמים למערכות השו"ב המומלצות.

דב סלע, מנכ״ל ראדא, מסר כי "בחירת הצבא האמריקני בטכנולוגיה שלנו מדגישה מחדש את מיצוב המכ"מים שלנו כאופציית בכורה לכל פתרון מערכת נגד כטב"מים. אנו מאמינים כי בחירה זו תגדיל את חלקנו בשוק זה בזמן הקרוב בהתאם להצהרת צבא ארה"ב, שישקול לא רק את הטכנולוגיות העדכניות ביותר הקיימות, אלא, חשוב מכך, גם את הטכנולוגיות החדשות והמתפתחות הנמצאות כעת בפיתוח. אנו נמצאים בשלבי פיתוח מתקדמים של המכ"מים הטקטיים של הדור הבא, שמטרתם להתמודד עם אתגרים עתידיים ויכולות תובעניות בעלויות משתלמות במיוחד למול הביצועים".

בהקשר זה יש לציין כי גם חברת Smart Shooter הישראלית, מפתחת ויצרנית של מערכות בקרת אש, הודיעה בסוף החודש שעבר כי נבחרה על ידי צבא ארה"ב ואושרה על ידי משרד ההגנה האמריקני כאחת מספקיות הפתרונות למערכות נגד כטב"מים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית