רוסיה מקימה מערך התרעה והגנה בחלל

יצויד במערכות מכ״מ חדישות שיוצבו בערים שונות ברחבי רוסיה, כחלק מתכנית להקמת מערכת חלל מאוחדת. התכנון הוא לשגר את הלוויין הראשון כבר ב-2022. ובינתיים: נאט״ו מאשימה את רוסיה כי ביצעה את התמרון התת-ימי הגדול ביותר מאז המלחמה הקרה

תדרוך של משרד ההגנה הרוסי המתבסס על תמונות לוויין. ארכיון  REUTERS/Sergei Karpukhin

עד שנת 2024 תציב רוסיה בחלל מערך התרעה מפני מתקפות טילים, כחלק מתכנית גדולה להקמת מערכת חלל מאוחדת. מפקד כוחות התעופה והחלל של רוסיה, סרגיי סורוביקין, אמר בראיון לעיתון ״הכוכב האדום" כי מערך ההתרעה החללי יצויד במערכות מכ"ם חדישות ביותר שיוצבו גם בערים שונות ברחבי רוסיה, ויהוו יחד מערך התרעה ארצי ענק״.

סורוביקין אמר כי בשלב הראשון של הקמת מערכת החלל המאוחדת, בשנים 2022 ו-2023,  ישוגרו לחלל לווייני תקשורת צבאיים שיכוונו בהתחלה לעבר הטריטוריות המזרחיות, ובהמשך לעבר אזורים אחרים סביב רוסיה. מערכי התרעה קרקעיים יוקמו בערים וורוקה ומורמנסק, ובשלבים מאוחרים יותר באירקוטסק, קרסנויארסק ולנינגרד.

ובים: הוול סטריט ג'ורנל  דיווח כי בשנת 2019 לבדה, לפחות 10 צוללות של הצי הרוסי "חמקו" מבסיסיהן בחוף הארקטי שבצפון הרוסי הרחוק והפליגו מתחת לים לעבר צפון האוקיאנוס האטלנטי. קציני נאט"ו טענו שהיה זה התמרון התת-ימי הרוסי הגדול ביותר מאז המלחמה הקרה, והיקפו העיד כי הצי הרוסי פועל לא רק להגנת המולדת אלא להפגנות כוח ועוצמה באזור.

משרד ההגנה הרוסי במוסקבה מסר בתגובה, כי תנועות של כוחות ימיים רוסיים במרחבי הים מבוצעות תוך הקפדה מלאה על הנורמות הבינלאומיות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית