ממלא מקום רוה"מ בניהול הקורונה: משרד הביטחון לוקח דה-פקטו אחריות על ניהול המגיפה

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ כינס הבוקר פגישה של נציגי עולם התרבות, התעופה, האוכל, האירועים, התיירות והעצמאים לקראת בניית המתווה הכלכלי לסיוע

ממלא מקום רוה"מ בניהול הקורונה: משרד הביטחון לוקח דה-פקטו אחריות על ניהול המגיפה

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון
 

בני גנץ, שר הביטחון וממלא מקום רוה"מ, לוקח פיקוד בפועל על משבר הקורונה. למרות שטרם הוכרז מצב חירום המאפשר לרח"ל ליישם את תפקידה בחוק, משרד הביטחון אינו מחכה ומנהל את האירוע. 

בפגישה עם שר הביטחון השתתפו שר התרבות והספורט חילי טרופר, שר התיירות אסף זמיר, שר העבודה והרווחה איציק שמולי, השחקנית נלי תגר, אמיר חייק יו״ר התאחדות המלונות, נעם סמל מנכ״ל הבימה, רועי כהן יו״ר להב, תומר מור מנכ״ל מסעדנים חזקים יחד, שי ברמן מנכ״ל המסעדות והברים, יוסי פתאל מנכ״ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל, טלי לאופר מנכ״לית התאחדות משרדי הנסיעות, ירון טראקס מנהל איגוד הברים והמועדונים, עמית קאופמן התאחדות האולמות והגנים ויוני פיינגולד יו״ר איגוד האמרגנים והמפיקים. 

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ: ״אני פוגש אתכם ברגשות מעורבים בעיתוי מורכב ובנסיבות מורכבות, אך מתוך מטרה אחת והיא למצוא את הפתרון הנכון ביותר עבורכם. לא ניתן לכם ליפול ולא נעסוק בדבר עד שלא נדאג לפרנסתכם. 
קיבלנו החלטות קשות אך נכונות אתמול ואני לא יכול להתחייב שאלה יהיו האחרונות. הן משפיעות עליכם ואנחנו כאן כדי לשמוע ולהבין יחד את המשמעויות. אני פוגש אתכם היום כדי שנייצר יחד רשתות ביטחון שיבטיחו את עתידכם ועתידנו״.

אסף זמיר שר התיירות: ״מעבר להחלטות הרפואיות אנחנו צריכים לקבל החלטות כלכליות על מנגנוני הפיצוי המדויקים לכם ואנחנו כאן כדי להקשיב לכם".

שר התרבות והספורט חילי טרופר: "הכאב גדול, המצוקה אמיתית. אנחנו מחויבים לפעול בכל הכוח ובכל דרך כדי לסייע לאנשי התרבות והאמנות ובכלל למאות אלפי הישראלים שאיבדו את פרנסתם. אני יוצא מהמפגש עם מחויבות עמוקה לפתרון ולכם״.

שר העבודה והרווחה איציק שמולי: ״העסקים והענפים שנפגעו קשות מההגבלות זקוקים לחבל הצלה, לא לחבל תלייה. המשוואה חייבת להיות ברורה והיא תהיה - אם סוגרים - מפצים, בלי להתמהמה. לאחר שהתעקשנו על כך בישיבת הממשלה, מתווה הפיצוי חייב להיות נדיב ומהיר כדי לוודא שאף ישראלי, עצמאי, שכיר ואחרים לא יוותר מאחור".