״היום ברור שלא ניתן להסתמך רק על אפליקציות כמו זום״

המרכז לחדשנות בטכנולוגיה שבירוחם יקדיש את פעילותו בתקופה הקרובה למציאת מגוון פתרונות טכנולוגיים שיסייעו למערכת החינוך בתרחישי לימודים מרחוק

אבי ורשבסקי, שני מימין, במהלך האירוע. צילום: יח״צ

המרכז לחדשנות בטכנולוגיה וחינוך שבירוחם ארח בכירים מעולם ה-Ed-Tech (טכנולוגיות חינוך), כחלק מאירוע סיום מסלול מו"פ לפיתוח מיזמים בתחום החינוך. השיח המרכזי עסק בהשפעת נגיף הקורונה על מערכות החינוך בישראל ובעולם. אבי ורשבסקי, מייסד ומנכ"ל MindCET – המרכז לחדשות בטכנולוגיה וחינוך מבית מט"ח, אמר כי הפעילות בחודשים הקרובים תוקדש למציאת פתרונות טכנולוגיים שיאפשרו למערכת החינוך להתמודד טוב יותר בסיטואציה בה תיאלץ לחזור ללימודים מרחוק. 

"עולם החינוך עומד להשתנות לבלי הכר. הקורונה היא בבחינת זרז משמעותי מאד לתהליכים שהמערכת הייתה חייבת לעבור בכל מקרה. זה הוא בדיוק המקום בו סטארטאפים יכולים להציע פתרונות״, אמר ורשבסקי, והוסיף כי ״היום כבר ברור לחלוטין שלאורך הזמן לא ניתן להסתמך רק על אפליקציות דוגמת זום, שאינן מאפשרות למידה אפקטיבית לאורך זמן״. ורשבסקי העריך כי בטווח השנה הקרובה יביא המרכז ״בשורות טכנולוגיות שיאפשרו למידה אפקטיבית גם מהבית ויצירת סביבה פדגוגית לא רק בבית הספר אלא גם מחוצה לו, במקרה של למידה מרחוק מתמשכת".

מרכז החדשנות הדרומי נחשב למוביל בתחום פיתוח טכנולוגיות החינוך ומתוכו כבר יצאו מספר אקזיטים בשנים האחרונות, דוגמת אפליקציית CodeMonkey, המשמשת ללימוד עקרונות התכנות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית