דיווח: ארגנטינה ואורוגוואי שוקלות רכישת ספינות ״שלדג״ ישראליות

על פי כלי תקשורת בדרום אמריקה, נמצאת ״מספנות ישראל״ במגעים למכר ספינות "שלדג" לשתי המדינות. בשבוע שעבר חשף שגריר ישראל באורוגוואי את המנעד הרחב של המוצרים הימיים שמספקת החברה לאמריקה הלטינית 

דיווח: ארגנטינה ואורוגוואי שוקלות רכישת ספינות ״שלדג״ ישראליות

מאת עודד ברייר מספנות ישראל - עודד ברייר מספנות ישראל, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=36728552

שגריר ישראל באורוגוואי, יועד מגן, נפגש בשבוע שעבר עם מפקד חיל הים של אורוגוואי, חורחה וילסון, כך לפי דיווח באתר Defensa. בפגישה חשף השגריר את האספקה השוטפת והנרחבת של מוצרים ימיים מבית "מספנות ישראל" למדינות אמריקה הלטינית ובכללן מקסיקו, צ'ילה, ארגנטינה, גואטמלה, אקוודור וכן הונדורס, לה סיפקה ישראל סדרת הספינות מדגם OPV 62 במשקל 500 טון, המצוידות בחימוש של רפאל ובמשטח טיסה.

על פי האתר, ארגנטינה שוקלת  אפשרות לרכישת ארבע ספינות "שלדג" במשקל 72 טון האחת. הספינות חמושות בטילי "טייפון" של רפאל ובשני תותחי 50 מ"מ, ובעלות יכולת להפעיל מערכות אלו מרחוק.

מקורות בלתי רשמיים באורוגוואי אינם שוללים מצב בו תוצע האפשרות לשדרג את הצי בספינות מדגם "סער 6" העתידי, אם כי עיקר המגעים נסוב סביב רכישת ספינות "שלדג" - בעיקר משום שמרבית כלי השייט הקלים של אורוגוואי הם בני למעלה מ-50 שנים. אותם מקורות מוסיפים כי צבא אורגוואי, המוגבל במשאבים לרכישת אמצעים ימיים, לומד כיצד ניתן לאמץ את תהליכי התחזוקה והאחזקה של חיל הים הארגנטינאי.

אולי יעניין אותך גם