מטוס הנוסעים ג׳מבו 747 בואינג פורש משירות

״מלכת השמיים״, המטוס שתרם להפיכת טיסות מסחריות למוצר להמונים, מוחלף כעת במטוסים מודרניים. אחת ההזמנות האחרונות היא גם היוקרתית מכולן: שני מטוסי אייר פורס 1, לשימוש נשיא ארה״ב
 

מטוס הנוסעים ג׳מבו 747 בואינג פורש משירות

 

BIGSTOCK/ Copyright: RJF88

תחילת הסוף של מטוסי ג'מבו בואינג B747: חברת בואינג וספקיה הכינו רשימה של חלקים וחלפים להם יזדקקו כדי לייצר את מטוסי הג'מבו האחרונים. מטוס הנוסעים בעל ארבעת המנועים, שבשנות ה-70 תרם להפיכת הטיסות למוצר המונים, מוחלף עתה במטוסים מודרניים דו-מנועיים. בחברה כונה ה-747, שטס ברחבי העולם במשך למעלה מ-50 שנה, "מלכת השמים". אולם בשנה החולפת ירד היקף ההזמנות, ומשבר הקורונה הכה קשות בתנועת הנוסעים בעולם.

רשת בלומברג דיווחה ביום שישי  האחרון, כי למעשה הסתיימה תכנית מטוסי ג'מבו בבואינג, אם כי החברה עדיין לא מודה בכך רשמית. דובר החברה מסר כי קצב הייצור של מטוסי 747 הוא מטוס אחד כל חודשיים וכי צפויות הזמנות בשנתיים הקרובות.

בשנת 2017 התקבלה בבואינג אחת ההזמנות האחרונות, וכנראה היוקרתית מכולן: ממשלת ארה"ב הזמינה זוג מטוסי  B747-8 שיחליפו את הזוג הנוכחי שמשמש כ״אייר פורס 1״, מטוסי הנשיא.  

לפי סוכנות הידיעות רויטרס, הפסקת תכנית 747 עלולה להביא לפיטורי עובדים במתקני החברה ליד סיאטל ויהיו השלכות כספיות על תכניות מטוסי הנוסעים החדישים יותר, B787 DREAMLINER ו-B777  שיאלצו לקלוט חלק מעובדי הייצור של 747. בואינג  הסתפקה בהודעה כי "תמשיך לבצע את ההחלטות הנכונות בנוגע לשמירה על קווי הייצור ועל דרישות הלקוחות״.