חבריהם של נעדרי ״צוק איתן״ ערכו מסדר מול הכנסת

במלאת שש שנים למבצע, ערכו חברי היחידות של אורון שאול והדר גולדין ז״ל מסדר צבאי מיוחד מול משכן הכנסת בקריאה להשבתם. ״צוק איתן לא נגמר!״

המטה החברתי להשבת הבנים

במלאת שש שנים למבצע ״צוק איתן״, ערכו אמש (ד׳) חברי היחידות של אורון שאול והדר גולדין ז"ל מסדר צבאי מיוחד מול משכן הכנסת. עשרות החברים, לבושים מדי ב', נעמדו מסודרים בשלשות כשגבם לכנסת, עוטים מסיכות עם צילומי פניהם של החללים הנעדרים.

ראש המטה החברתי להשבת הבנים, מור חאייק: "אנחנו עומדים כאן פלוגה שלמה, חברים של הדר ואורון - מפקדים, חיילים, מפקדי פלוגות, לוחמים - עומדים כעת מול בית המחוקקים ואנחנו זוכרים אותם יום ולילה, את כל 68 החללים. צוק איתן לא נגמר! הדר ואורון לא אתנו - למה הם לא פה?! זה מה שאנחנו שואלים את כל המחוקקים שאנחנו פוגשים בחודש האחרון". במהלך המפקד, הגיעו מהמשכן מספר חברי כנסת ושרים להביע תמיכה. בין היתר, הגיעו השר רפי פרץ, ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד), ח"כ אופיר סופר (ימינה) וח"כ משה (בוגי) יעלון.

עודד חייק, לוחם של הדר גולדין ז"ל, אמר במסדר: "נכנסנו לעזה בצוק איתן, אנחנו בצוות חזרנו הביתה אבל הדר לא. עד היום, 6 שנים, אנחנו מסתובבים עם החלל הזה באוויר. הקורונה הביאה הזדמנות פז, חמאס פנה בפעם הראשונה לממשלת ישראל ומבקש להיכנס למשא ומתן על השבויים. חמאס בפאניקה. ממשלת ישראל חייבת להתנות את הסיוע בשחרור השבויים הישראליים. אנחנו מדגישים שאיננו קוראים לשחרור מחבלים. הדר לא היה רוצה שישחררו מחבלים תמורת גופתו".

בתום המסדר צעדו הלוחמים בצורה מאורגנת מגן הוורדים לעבר הכיכר של הכנסת והקיפו אותה, כשהנהגים ממתינים בסבלנות וצופרים לאות אהדה. המסדר היה חלק מהפעילויות שעורך המטה החברתי להשבת הבנים בשנה האחרונה וביתר שאת בחודש האחרון, שמבקשות להעלות על סדר היום את נושא השבויים בעזה והשבתם באמצעות עסקה הומניטרית, על רקע משבר הקורונה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית