מיקרוסופט תסייע למיליוני אנשים לרכוש מיומנויות דיגיטליות

היוזמה החדשה להתאוששות כלכלית בעקבות משבר הקורונה כוללת שילוב גישה לדאטה לזיהוי כישורים נדרשים יחד עם פיתוח מסלולי לימוד. היא משלבת בין המשאבים של מיקרוסופט, לינקדאין ו-GitHub

צילום: יח״צ

מיקרוסופט הודיעה על כוונתה לפתוח ביוזמה גלובלית שתעזור ל-25 מליון אנשים ברחבי העולם לרכוש מיומנויות דיגיטליות חדשות עד סוף השנה הנוכחית, במטרה לתת מענה למשבר הכלכלי הגלובלי שנגרם עקב מגפת הקורונה. גישה רחבה למיומנויות דיגיטליות היא צעד חשוב בהאצת התאוששות כלכלית, במיוחד עבור אוכלוסיות שנפגעו באופן משמעותי מאובדן העבודה. היוזמה, שפורסמה בבלוג של החברה, כוללת צעדים מיידים שיסייעו לאלו הזקוקים להכשרת מיומנויות ולמעוניינים להתקבל לתפקידים מבוקשים.

התכנית בנויה משלושה חלקים להשגת המטרה, שתפגיש בין כל החלקים בחברת מיקרוסופט תוך שילוב משאבים קיימים וחדשים של מיקרוסופט, לינקדאין ו-GitHub: שימוש בנתונים לזיהוי המשרות המבוקשות ביותר והכישורים הנדרשים, פיתוח מסלולי לימודים רלוונטיים, וגישה לכלי חיפוש עבודה עוצמתיים. מיקרוסופט תספק גישה חופשית לתוכן הלימודים בלינדקאין, Microsoft Learn ומעבדת הלמידה של GitHub, לצד כלי חיפוש עבודה בלינקדאין עם הסמכות ואישורים. כלל המשאבים יהיו זמינים באופן מקוון למיליוני אנשים בארבע שפות: אנגלית, צרפתית, גרמנית וספרדית.

בנוסף, תגבה מיקרוסופט את מאמציה עם מענקים מיידים בסך 20 מיליון דולר, שיועברו לעמותות המסייעות לאנשים הזקוקים להם ביותר. רבע מהסכום הכולל, או 5 מליון דולר, יוענקו ישירות ל-50 ארגונים ללא מטרות רווח המשרתים ומונהגים על ידי קהילות אפרו-אמריקאים מקומיות בארצות הברית. כמו כן, החברה מתחייבת להעמיד לרשות ממשלות מידע וניתוח נתונים זמינים, בכללם נתונים מתוך LinkedIn Economic Graph, על מנת להכיר ולהעריך טוב יותר את הצרכים הכלכליים המקומיים. מיקרוסופט תתמוך ביוזמות מקומיות המקדמות הזדמנויות והכשרות מיומנויות הדרושות בכלכלות המשתנות בעת זו. בהמשך השנה, עתידה החברה להציג אפליקציית למידה חדשה ב-Microsoft Teams, המיועדת לסייע למעסיקים לשכלל את יכולותיהם של עובדים חדשים וקיימים, כאשר אנשים חוזרים לעבודה וככל שמתווספים עוד מקומות עבודה.

מנכ"ל מיקרוסופט העולמית, סאטיה נאדלה מסר כי כעת, כשהעולם מתאושש ממשבר הקורונה, ״עלינו להבטיח שאיש לא יישאר מאחור. אנו מאגדים כיום משאבים כדי ליצור מחדש מציאות בה אנשים לומדים ומיישמים מיומנויות חדשות - ועוזרים ל-25 מיליון אנשים העומדים בפני אבטלה עקב COVID-19 להתכונן למשרות העתיד."

נשיא מיקרוסופט העולמית, בראד סמית': "את העול הכלכלי הכבד ביותר בעת הזו סופגים בעיקר אלו שיכולים להרשות זאת לעצמם הכי פחות. שיעורי האבטלה עולים יותר כשמדובר בבני מיעוטים ונשים, כמו גם צעירים, אנשים בעלי מוגבלויות ובעלי השכלה נמוכה. המטרה שלנו היא לשלב את הטוב ביותר בטכנולוגיה עם שותפויות חזקות יותר לצד ממשלות ועמותות, כדי לעזור לאנשים לפתח את המיומנויות הדרושות להבטחת מקום עבודה חדש".

מנכ"ל לינקדאין, ראיין רוסלנסקי: "כל מה שאנו עושים בלינקדאין מונע מרצוננו ליצור הזדמנויות לכל פרט בשוק העבודה הגלובלי. כחלק מהאקוסיסטם של מיקרוסופט, יש לנו את היכולת הייחודית לעזור למחפשי עבודה ברחבי העולם - במיוחד לאלה שהוחלשו באופן לא פרופורציונלי במהלך משבר - COVID-19  להשיג כישורים ולמצוא את העבודות שהם ראויים להן. אנחנו גאים להיות אלו שמביאים את הנתונים הרלוונטיים הנוגעים למשרות והמיומנויות של העתיד. כל אלו זמינים בכתובת opportunity.linkedin.com".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית