מסוק ה״קינג סטאליון״ השלים בהצלחה טיסות ניסוי בלב ים

במשך שבועיים נבחנו יכולות המסוק באופן מקיף, ונמצא כי הוא מתאים לפעילות בסביבה ימית. פריסה מבצעית צפויה החל משנת 2023

מסוק ה״קינג סטאליון״ השלים בהצלחה טיסות ניסוי בלב ים

REUTERS/Axel Schmidt

מסוק התובלה CH-53K King Stallion (לוקהיד מרטין/סיקורסקי) השלים בחודש שעבר סדרת טיסות באוקיינוס האטלנטי, שמטרתן הייתה להעריך את יכולותיו בסביבה ימית. בסיסו של המסוק לאורך הניסוי היה ספינת הקרב USS WASP של הצי האמריקני. טיסות הניסוי נערכו במשך שבועיים וכללו הנעה וכיבוי מנועי המסוק על הספינה עצמה, הזנקה, חילוץ, קיפול להבים, עגינה ובדיקת תאימות של כלי הטיס לכלי השיט - כל זה בעוצמות משתנות של רוחות על הסיפון בלב ים.

חברת לוקהיד מרטין מסרה כי המסוקים ביצעו 364 נחיתות והמראות מהספינה, ונמצא שהכלי מתאים לפעילות בסביבה ימית ויבשתית כאחד "ומהווה כלי טיס מרכזי להטסת ציוד, לוחמים ומטען במהירות ובבטיחות לטווחים ארוכים".

מנהל תכנית המסוקים בחיל האוויר האמריקני, קולונל ג'ק פרין, אמר כי "הצלחנו להעריך את יכולות המסוק ביום ובלילה, גם עם משקפות לראיית לילה. הטיסות היו מוצלחות וכן גם עבודות האחזקה שהתבצעו בלב הים ושינוע המסוק בספינה". ביל פאלק, מנהל תכנית המסוק בלוקהיד מרטין, הוסיף כי בשנת 2021 מתוכנן מבחן המבצעיות הראשונית של המסוק, ופריסה מבצעית צפויה בשנים 2023-2024.

מסוק ה״קינג סטאליון״ הוא אחד משני המועמדים להחליף בבוא העת את מסוקי התובלה יסעור המתיישנים של חיל האוויר הישראלי. המסוק המתחרה הוא צ'ינוק, תוצרת בואינג.