אוקראינה מוטרדת מהצבא הרוסי

סגן שר החוץ של אוקראינה מוטרד מנוכחות צבאית רוסית בקרבת גבולות המדינה

סגן שר החוץ אמר בראיון לסוכנות הידיעות אינטרפקס-אוקראינה: "מומחים צבאיים ואנליסטים רבים תמימי דעים בדבר האפשרות של אופנסיבה צבאית רוסית. גם בנאט"ו מבינים את עוצמת הפוטנציאל הרוסי נגד אוקראינה, ויתכן שזה עלול להתגשם בעתיד הקרוב. לכן עלינו להתכונן מנטלית לכך שרוסיה עלולה להפעיל את כוחה הצבאי למשימות פוליטיות וכלכליות". 

DEFENSE BLOG מדווח כי הקיץ השנה עלול להיות קריטי במצב באוקראינה ובקרים. מומחים אמריקניים, אוקראינים וממדינות שכנות מזהירים את אוקראינה בעניין זה. נשיא גיאורגיה סלומה זורבישווילי אמר באחרונה בראיון לפייננשל טיימס כי יש סיכוי גבוה להעצמת התוקפנות הצבאית הרוסית. ממשלת אוקראינה הודיעה כי כלי רכב צבאיים, מטוסים וציוד צבאי רוסיים הועברו לקרים ובוצעו הרבה תמרונים צבאיים בים השחור.

אנליסטים בקרן ג'יימסטאון הביעו סברה כי הבצורת הקשה והיעדר יכולתו של פוטין לספק לתושבי קרים כמויות מספיקות של מים עלולים לדחוף את רוסיה לתקיפה באוקראינה "בקרוב מאוד". הממשל האוקראיני מאשים את מוסקבה באספקת חיילים וציוד כבד ומתוחכם למורדים בממשלת אוקראינה.

צילומי לוויין של GOOGLE EARTH הראו מאות טנקים רוסיים בבסיס קמיינסק-שאחטינסקי. בהשוואה לשנה שעברה יש גידול במספרי הטנקים, כלי הרכב של יחידות חי"ר וציוד צבאי. בסיס זה נמצא 18 ק"מ בלבד מגבול השטח האוקראיני שהמוחזק על ידי המורדים במזרח המדינה. הצילומים הראו מספר רב של טנקי T-64, אלפי משאיות, קני תותח ומכליות.