בואינג ביצעה בישראל רכש גומלין של יותר ממיליארד דולר בשלוש השנים האחרונות

במסגרת הסכם גג שנחתם עם משרד הכלכלה, התחייבה בואינג לפיתוח ענף התעופה והחלל בישראל

בואינג ביצעה בישראל רכש גומלין של יותר ממיליארד דולר בשלוש השנים האחרונות

BIGSTOCK/ Leonard Zhukovsky

חברת בואינג ביצעה בשלוש השנים האחרונות רכש גומלין עם התעשיות הישראליות בסכום של יותר ממיליארד דולר, כך עולה מנתונים של ענקית התעופה ושל הרשות לשת"פ תעשייתי וקידום השקעות זרות במשרד הכלכלה (רשת"פ).

בשנת 2018, במסגרת הסכם גג עם משרד הכלכלה הישראלי, התחייבה בואינג לאסטרטגיה ארוכת טווח לפיתוח ענף התעופה והחלל בישראל. בואינג הסכימה ליעד של לפחות 35% מערך חוזה רכישות ביטחוניות של ממשלת ישראל עם חברות וספקים ישראלים. מנהלת רשת"פ, זיוה איגר, אמרה כי "ההסכם שחתמנו עם בואינג ושאת פירותיו אנו קוצרים עתה, מהווה הבעת אמון של תאגיד בינלאומי מוביל בתעשיות הישראליות".

חברות ישראליות רבות משתפות פעולה עם בואינג, בהן תעשייה אווירית, שמספקת מכלי דפונה וחלקים נוספים למטוסי F-15 ומבצעת פרוייקטים למערכות אוויוניקה; אלביט, שמספקת חיישנים, מעבדים ומערכות תצוגה לפלטפורמות רבות של בואינג, כולל כוונת קסדה למטוסים, מערכות ל"א למסוקי צ'ינוק CH-47 ומערכות תצוגה עילית למטוסי F-15 ,F-18 ו-T-7, מטוס האימון החדש; וכן עם חברות רבות נוספות כמו ראדא, תעשיות אלקטרוניות בע״מ וספיר. בנוסף, מבצעת בואינג פרוייקטים חדשניים בשיתוף פעולה עם ALGOLiON, Assemblix, Tactical Robotics ועוד.

סגנית נשיא בואינג, מריה ליין, אמרה בהקשר זה כי השותפות של בואינג עם ישראל נמשכת כבר כשבעים שנה, וכי לישראל יש תעשיה איתנה המסוגלת לספק תמיכה עולמית לעסקים ביטחוניים ומסחריים.