קורונה ברשות: חברון מובילה במספר החולים 

מחוז חברון מוביל עם מספר החולים בקורונה ומוטל עליו סגר מלא. לעומתו, בעזה חמאס מצליח לשמור על רצועה כמעט נקייה עם 14 חולים בלבד

קורונה ברשות: חברון מובילה במספר החולים 

פייסבוק משרד הבריאות הפלסטיני

על פי פרסום של מרכז המידע למודיעין וטרור, נמשכת העלייה החדה במספר החולים הפעילים ביהודה ושומרון במסגרת מה שנתפס על ידי הרשות כגל שני של התפרצות נגיף קורונה. מספר החולים הפעילים עומד עתה על 1,620 רובם (כ-82%) ממחוז חברון. דווח על עשרה חולים מונשמים בטיפול נמרץ ועל פטירת שני חולים במחוז חברון. כמו כן נפטרה חולה נוספת ממזרח ירושלים. 

"הזינוק בהיקף התחלואה המשיך לבלוט בשיח הציבורי הפלסטיני בשבוע האחרון", כותבים בפרסום. "עיקר צעדי המנע של הרשות מתמקדים במחוז חברון, שעליו הוטל סגר מלא. במחוזות אחרים הוטלו סגרים מוגבלים בזמן (בית לחם, 48 שעות) או סגרים מקומיים (מחוז שכם, סגר כפרים שהתגלו בהם חולי קורונה)." 

בניגוד מוחלט לזינוק החד במספר החולים ביהודה ושומרון, ולמרות פוטנציאל ההדבקות הגדול, הצליחה חמאס עד כה למנוע התפשטות בלתי מבוקרת של הנגיף ברצועה. במספר החולים הפעילים ברצועה אין שינוי. מספר החולים הפעילים ברצועה והוא עומד על 14 בני אדם .למרות המצב היציב יחסית גורמי רפואה ברצועה מזהירים מפני חדירת הנגיף דרך פרצות שונות דוגמת מנהרות או באמצעות מבריחים ומבצעים תרגולים לצוותי הרפואה כהכנה לתרחיש של עלייה בהיקף התחלואה. 

"בשבוע שחלף גברה תנועת עובדים פלסטינים לשטח ישראל, הן באופן חוקי (דרך המעברים) והן באופן בלתי חוקי (שבח”ים). כניסתם עובדים לישראל וחזרתם ליהודה ושומרון מאוחר יותר (בעיקר של השבח”ים). עלולה להאיץ את ההדבקה ההדדית בישראל ובשטחי הרשות, שבהם נמשכת העלייה החדה בהתפשטות הנגיף", מתריעים במרכז. 

אולי יעניין אותך גם