ביהמ״ש: טראמפ אינו יכול להשתמש בתקציב צבאי לבניית החומה

בית המשפט הפדרלי לערעורים קבע אין לנשיא טראמפ סמכות חוקית להקצות כספים פדרליים מתקציב הביטחון לבניית החומה בגבול עם מקסיקו

ביהמ״ש: טראמפ אינו יכול להשתמש בתקציב צבאי לבניית החומה

גבול קליפורניה-מקסיקו BIGSTOCK/Copyright: mikeledray

לנשיא טראמפ אין סמכות חוקית להשתמש בכספי תקציב הצבא למימון הקמת החומה בגבול מקסיקו - כך פסק בסוף השבוע האחרון בית המשפט הפדרלי לערעורים בסן פרנסיסקו. בית המשפט קבע כי לטראמפ לא הייתה כל סמכות להקצות 2.5 מיליארד דולר מתקציב הביטחון להקמת החומה. הקצאות כספים כאלו למטרה זו היא מנוגדת לחוק והסמכות להקצאת כספים פדרליים נתונה אך ורק לקונגרס, נאמר בפסק הדין.

רשת CBS News מדווחת כי החלטת בית המשפט מהווה סטירת לחי מצלצלת לנשיא, שהשקיע מאמצים גדולים בתכניות להקמת חומה בגבולה הדרומי של ארה"ב נגד מסתננים והברחות סמים.

בית המשפט קיבל את ההחלטה ברוב של שניים נגד אחד. אב בית הדין, השופט סידני תומס, כתב כי "סכומי כסף אלו היו מיועדים למטרות אחרות והעברתם ללא סמכות חוקית מהווה הפרת החוק". לפסק דינו של תומס הצטרפה השופט קים מקליין וורדלאו, מינוי של הנשיא קלינטון. השופט השלישי, דניאל קולינס, שהיה בדעת מיעוט, מונה בשנה שעברה לתפקיד על ידי הנשיא טראמפ.

כבר במהלך קמפיין הבחירות שלו לנשיאות בשנת 2016, הבטיח טראמפ שמקסיקו תישא בהוצאות בניית החומה, אולם הדבר לא קרה, ומאז מנסה הנשיא לשווא לקבל אישור מהקונגרס להקצאות כספים פדרליים להקמתה.