הועדה לביקורת המדינה דחתה הצעה שהמבקר יחקור את הליך הרכש של הצוללות 

רוב חברי הוועדה הצביעו נגד. כעת, ההחלטה אם לפתוח בביקורת של תהליכי קבלת ההחלטות בהיבט הרכש היא של משרד המבקר שאינו תלוי בהחלטות הוועדה ויכול לפעול לפי שיקול דעתו

דובר צה"ל

בדיון שהתקיים היום בוועדה לביקורת המדינה נדחתה הצעה לחייב את מבקר המדינה לחקור את תהליכי קבלת ההחלטות סביב רכש הצוללות. בדיון עלה כי חקירת תהליכי קבלת החלטות מעולם לא התקיימה במשרד הביטחון, בצה"ל או באף משרד שהיה שותף להליך זה. בהליך החלטות הרכש היו שותפים כחמישה או שישה משרדי ממשלה. 

הטיעונים העיקריים שהציפו המתנגדים נבעו מהתפיסה כי חקירה כזו הינה פוליטית נגד נתניהו. זאת, כאשר החטיבה הביטחונית במשרד מבקר המדינה הינה גוף ביקורת בלתי תלוי (דומה לGAO המשרת את הקונגרס בארה"ב). הביקורת מהותה תהליכי ההחלטות שהובילו לרכש הצוללות והספינות, כאשר חקירה זו אינה קשורה כלל לחקירה הפלילית שכבר הסתיימה בהגשת טיוטת כתבי אישום. 

כאמור, על אף העדר התלות בין הליך הביקורת התהליכי לזה הפלילי, חברי הוועדה דחו את ההחלטה לחייב את המבקר לחקור את הפרשה. אזכיר כי מבקר המדינה אינו תלוי בהחלטת וועדת ביקורת המדינה, והוא עצמאי להחליט אם לחקור את הליכי הרכש סביב הצוללות והספינות.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית