להיט עולמי: קורס ישראלי מקוון בתחום הסייבר והקריפטוגרפיה

הקורס פותח באוניברסיטת תל אביב ועקף בדירוג קורסים מוכרים ומוערכים מאוניברסיטאות כמו סטנפורד ופרינסטון

תמונה: אוניברסיטת תל-אביב ו-edX

באוניברסיטת תל אביב פיתחו קורס מקוון בנושאי סייבר והצפנה שזכה להצלחה עולמית בשבועות האחרונים. הקורס פותח על ידי פרופ׳ אבישי וול, דאן גיטיק, והמרכז לחדשנות בלמידה של אוניברסיטת תל-אביב ועלה לאוויר בדצמבר 2019. 

שישה חודשים לאחר מכן, הקורס זכה למקום מוביל ב-ClassCentral, פלטפורמה שמרכזת ומדרגת את הקורסים המקוונים בעולם. הקורס הגיע למקום הראשון בין כל קורסי הסייבר והקריפטוגרפיה, ולמקום השישי מבין כל 1,750 הקורסים במדעי-המחשב. הקורס עקף בדירוג קורסים מוכרים ומוערכים מאוניברסיטאות כמו סטנפורד ופרינסטון. הקורס החינמי מועבר באנגלית, אך כולל כתוביות בעברית ובערבית. 

מאז שיצא, נרשמו לקורס למעלה מ-16,000 אנשים מ-150 מדינות. הקורס פופולרי במיוחד בהודו, בארצות-הברית ובישראל, אבל יש תלמידים כמעט מכל מדינות העולם. רוב הנרשמים הם בגילאי 20-40, אבל גם כאן הקשת רחבה, מתלמידי תיכון ועד לאנשים בגיל הזהב.

הפקת הקורס מומנה על ידי מענק מהמועצה להשכלה גבוהה ומישראל דיגיטלית. הקורס הוא חלק מתוכנית הסרטיפיקטים המקצועיים של edX, במסגרתה אפשר לקבל תעודה המוכרת על ידי צ׳קפוינט, מובילה עולמית בתחום אבטחת מידע.

ממשרד הדיגיטל הלאומי נמסר: "המשרד גאה בזכייתו של הקורס המקוון בנושאי סייבר והצפנה של אוניברסיטת תל אביב במקום הראשון מבין הקורסים המקוונים בתחום הסייבר בעולם. זהו עוד אחד מהפירות היפים שמדינת ישראל זוכה לקטוף כתוצאה מתמיכתו של המשרד, יחד עם המל"ג/ות"ת, בפיתוח קורסים מקוונים, והפעלתם במסגרת קמפוס.il - הפלטפורמה הלאומית ללמידה דיגיטלית."

לדברי שר הדיגיטל הלאומי, חה"כ דודי אמסלם, " המדיניות הכי חשובה במטה המיזם הלאומי ישראל דיגיטלית היא להמשיך לקדם את הלמידה בישראל הכי רחוק שרק אפשר. בדגש על להנגיש ידע ומיומנויות ברמה הגבוהה ביותר לכלל אזרחי ישראל, צעירים כמבוגרים, באשר הם, תושבי הפריפריה ותושבי המרכז." לצד קורס זה, ניתן למצוא באתר campus.gov.il עוד מגוון רחב של קורסים מתקדמים מטעם מיטב האוניברסיטאות והארגונים בישראל.

פרופ יפה זילברשץ, יו"ר ות"ת: "מל"ג/ ות"ת התגייסו למשימה לסייע למוסדות האקדמיים במהלך החשוב להעלאת קורסים אקדמיים על האינטרנט מתוך מטרה לחשוף את הידע האקדמי חינם לאזרחי העולם כולו. במוסדות להשכלה גבוהה יושבים טובי המוחות, יוצרי הידע ומוריו והם ספקי ידע גדול ומרכזי לכל אזרחי ישראל ביצירת יחידות ידע מקוונות אקדמיות ושאינן בהכרח אקדמיות. אני מברכת את אוניברסיטת תל אביב על ההישג המרשים."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית