דיווח: מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר - לגייס נשים לוחמות לסיירת

מפקד סיירת מטכ"ל היוצא, אלוף המשנה ח', וסגנו בעד גיוס נשים לסיירת: "הסיירת מחמיצה את פוטנציאל". עמירם לוין, מפקד מטכ"ל לשעבר: "זה ייגמר בחבל תלייה של לוחם שלנו."

אילוסטרציה. צילום: דובר צה"ל

דיווח של גל"צ (העיתונאי צחי דבוש) חושף כי מפקדים בכירים לשעבר בסיירת מטכ"ל בעד גיוס לוחמות ליחידה. "מפקד סיירת מטכ"ל היוצא, אלוף המשנה ח', וסגנו, יגישו לשופטים חוות דעת בעד שילוב לוחמות - ויטענו ש"הסיירת מחמיצה את פוטנציאל הערך המירבי בשל צמצום הגיוס ליחידה לגברים בלבד"", נטען בפרסום

על פי הפרסום, מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר, תמך בריאיון לאפי טריגר: "אין ספק שאין שום הצדקה לפסילה על בסיס מגדרי. חייבים לפתוח כל תפקיד לכל גבר או אישה העומדים בקריטריונים." 

אם העתירה תתקבל, ייתכן וצה"ל ילך אחרי צבא ארה"ב. מעבר לאוקיאנוס, סיימה לאחרונה חיילת את תרגיל Robin Sage - המסלול המפרך של הכוחות המיוחדים האמריקאים (Special Forces Qualification Course). "זה מסמן אבן דרך משמעותית לנשים בכל הצבא. היא תהיה האישה הראשונה שהשלימה בהצלחה הכשרת מבצעים מיוחדים והצטרפה לצוות מבצעי מאז שהנשיא אובמה פתח את כל המשרות בצבא בפני נשים", כותבים בפרסום של businessinsider.    

אחד המתנגדים הנחרצים למהלך הוא האלוף במיל׳ עמירם לוין שהיה מפקד סיירת מטכ"ל בעבר וסגן ראש המוסד. ״שני המפקדים האלה מעדו. צריך לסתום את הפיות, רק הרמטכ״ל והמפקדים צריכים להחליט אם הם רוצים נשים. כל הדיבורים האלה - זה ייגמר בחבל תלייה של לוחם שלנו. זכות הציבור לא לדעת במקרה הזה", אמר לוין על פי דיווח במרשתת

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית