המכון למדיניות ואסטרטגיה: ראש הממשלה מוותר על סיכול הגרעין האיראני 

"במקום לגייס את העולם לבלימת תכנית הגרעין של המשטר בטהראן, ישראל מאלצת את בנות בריתה להשקיע אנרגיה ומאמצים ניכרים דווקא בניסיון לסכל את תוכנית הסיפוח", כותבים במכון בראשות אלוף (מיל.) עמוס גלעד

"ההתמקדות בסיפוח משקפת, למעשה, בחירה של ראש הממשלה לוותר, בעיתוי קריטי, על עמידה בחזית המאבק העולמי באיום האיראני - מדיניות שהייתה נר לרגלי מדינת ישראל  בעשוריםa האחרונים", כותבים בפרסום של המכון למדיניות ואסטרטגיה בראשות אלוף (מיל.) עמוס גלעד. 

"[...] קולה של ישראל בזירה הבינלאומית כמעט שאינו נשמע בשורת אתגרים אלה, והיא אינה יוצאת בעוצמה נגד האיום החמור ביותר עליה. השתיקה בסוגיית איראן "רועמת" במיוחד לאור העובדה כי עד להצבת הסיפוח בראש סדר העדיפויות, ישראל, בהובלת ראש הממשלה נתניהו, הייתה ה"מנוע" שדחף את הזירה הבינלאומית לקו תקיף נגד האיום האיראני. זאת, באמצעות מערכות דיפלומטיות והסברתיות, חשיפות מודיעיניות ואף איומים, מסווים יותר או פחות, לתקוף באיראן. 

"[...] במקום לגייס את העולם לבלימת תכנית הגרעין של המשטר בטהראן, ישראל מאלצת את בנות בריתה להשקיע אנרגיה ומאמצים ניכרים דווקא בניסיון לסכל את תוכנית הסיפוח, בין היתר תוך הגברת נטייתן להכרה במדינה פלסטינית בגבולות 67'." 
 

אולי יעניין אותך גם