ארה״ב שוקלת להסב את ה-F-22 למטוס קרב מבצעי

נחשב למטוס הקרב המתקדם בעולם, וארה״ב אינה מוכרת אותו לאף מדינה. בחיל האוויר האמריקני מתבצעת כעת תכנית מקיפה לשיפור רמת טייסי הקרב

ארה״ב שוקלת להסב את ה-F-22 למטוס קרב מבצעי

מטוס ה-F-22 Raptor. צילום: לוקהיד מרטין

חיל האוויר של ארה"ב שוקל להפוך את מטוס החמקן F-22 Raptor למטוס קרב מן השורה שישתתף בפעילויות מבצעיות-קרביות. ה-F-22, תוצרת לוקהיד מרטין, נחשב למטוס הקרב המתקדם ביותר בעולם, וארה"ב איננה מוכרת אותו לשום מדינה.

גנרל ג'יימס הולמס, מפקד פיקוד מטוסי הקרב, אמר בהרצאה במכון מיטשל לתעופה וחלל: "למעשה מטוסי 'רפטור' מוכנים לפעילות מבצעית, ואני הייתי מעדיף אותם על פני מטוסי קרב אחרים שלנו אילו יצאתי להילחם. הרעיון הוא להקים בשנים הקרובות טייסת של מטוסי קרב F-22". עוד עדכן הגנרל, כי בחיל האוויר מתבצעת כעת תכנית מקיפה לשיפור רמת טייסי הקרב, המבוססת על תכניות אימונים מפורטות, בהן מתקדם הטייס צעד-צעד, מרמה אחת לזו שמעליה, תוך ניטור מלא של המדריכים.

על פי אתר National Defense, מטוס ה-F-22 הראשון נכנס לשירות בשנת 2005, והאחרון נמסר לחיל האוויר ב-2012. במשך השנים ביצעו המטוסים מספר גדול יותר של טיסות משתוכנן תחילה, ולכן נוצר מחסור במנועים. על כך אמר גנרל הולמס, כי חובה להגדיל את מספר המנועים של מטוסים אלו כדי לעמוד בדרישות של חיל האוויר.