חשיפה תקשורתית: המטוס הפרטי ופיתוח טיל הגבריאל
תעשייה אווירית משתמשת במטוס פרטי מסוג "אסטרה" בבעלותה על מנת לבחון את ראש הביות של טיל הגבריאל. מדובר בהליך פיתוח שגרתי שלרוב אינו מפורסם בכלי תקשורת
עמי רוחקס דומבה
| 24/06/2020
טיל הגבריאל החדש שנמכר לצבא פינלנד נחשב לדגם המתקדם ביותר של טילי ים-ים מבית תעשייה אווירית. לאחרונה, נחשף על ידי צלם ישראלי בשם אלון רוסו (Rishospotter) חלק מתהליך הניסוי של ראש הביות של הטיל באמצעות מטוס פרטי מסוג "אסטרה".
בתמונה רואים מבנה הדומה לטיל תחת הכנף השמאלית של המטוס. המבנה כולל את ראש הביות (ללא הרש"ק), כאשר המטוס מדמה מתארי תקיפה של הטיל בזוויות שונות. כך תעשייה אווירית בודקת את ראש הביות ללא צורך בשיגורים שהם יקרים מאד ומורכבים מבחינת ביטחון מידע.
ההליך אינו חדש לאלו העוסקים בפיתוח טילים, אך החשיפה של המטוס חדשה בתקשורת היות ותעשייה אווירית נוטה להמעיט בפרסומים כאלו. התמונה צולמה במהלך חודש יוני האחרון.
פניתי לתעשייה אווירית לתגובה. אם תתקבל, תפורסם כאן.
תעשייה אווירית משתמשת במטוס פרטי מסוג "אסטרה" בבעלותה על מנת לבחון את ראש הביות של טיל הגבריאל. מדובר בהליך פיתוח שגרתי שלרוב אינו מפורסם בכלי תקשורת
טיל הגבריאל החדש שנמכר לצבא פינלנד נחשב לדגם המתקדם ביותר של טילי ים-ים מבית תעשייה אווירית. לאחרונה, נחשף על ידי צלם ישראלי בשם אלון רוסו (Rishospotter) חלק מתהליך הניסוי של ראש הביות של הטיל באמצעות מטוס פרטי מסוג "אסטרה".
בתמונה רואים מבנה הדומה לטיל תחת הכנף השמאלית של המטוס. המבנה כולל את ראש הביות (ללא הרש"ק), כאשר המטוס מדמה מתארי תקיפה של הטיל בזוויות שונות. כך תעשייה אווירית בודקת את ראש הביות ללא צורך בשיגורים שהם יקרים מאד ומורכבים מבחינת ביטחון מידע.
ההליך אינו חדש לאלו העוסקים בפיתוח טילים, אך החשיפה של המטוס חדשה בתקשורת היות ותעשייה אווירית נוטה להמעיט בפרסומים כאלו. התמונה צולמה במהלך חודש יוני האחרון.
פניתי לתעשייה אווירית לתגובה. אם תתקבל, תפורסם כאן.