ניסוי מוצלח למשוטט של יווויז'ן בניסוי ימי באירופה

"הוכחת יכולות המערכת עבור יישומים ימיים לחברת נאט"ו אסטרטגית היא צעד נוסף בהרחבת בסיס הלקוחות של חברת יווויז'ן", אומר מנכ"ל יווויז'ן, אלוף בדימוס אבי מזרחי

HERO-30 undergoing seaborne trials. (Photo: UVision Air Ltd)

חברת יווויז'ן הישראלית הודיע היום כי ה-Hero-30, המשוטט החמוש הנייד, קל-המשקל ובעל הדיוק הרב מתוצרתה, ביצע לאחרונה ניסוי מוצלח באחד מחילות הים של נאט"ו. לדברי החברה, המשוטט הצליח להפגין יכולות מעקב, נעילה ותקיפה של יעדים נעים ברמת דיוק גבוהה וכן רמה גבוהה של יכולת הסתגלות למשימה. שיאו של הניסוי הימי היה תקיפת יעד שנע במהירות 20 קשרים ימיים ובסביבה נטולת מדידת GPS. האיום המדמה סירת התאבדות מהירה עמוסת חומרי נפץ נוטרל בדייקנות רבה.

"הוכחת יכולות המערכת עבור יישומים ימיים לחברת נאט"ו אסטרטגית היא צעד נוסף בהרחבת בסיס הלקוחות של חברת יווויז'ן תוך [הצגת] יכולות התקיפה המשולבות של המערכות שלנו ברמת דיוק גבוהה ויכולות הפלה, ובפשטות פעולה, מאפשרת לכוחות ימיים קדמיים להגיב במהירות תוך חיסול כל איום מיידי שמתעורר ", אומר מנכ"ל יווויז'ן, אלוף בדימוס אבי מזרחי.

ה- Hero-30 ניתן לפריסה תוך מס' דקות מסוגל להגיע למהירות של עד 100 קשרים ימיים והוא אידיאלי למשימות שאינן דורשות הבטחת נזק היקפי. במשקל של 3 ק"ג בלבד, המשוטט נושא ראש נפץ של 0.5 ק"ג ומגיע לטווח של עד 40 ק"מ. עם מנוע חשמלי שקט ומכל המאפשר שיגור ממספר פלטפורמות, המשוטט מספק גמישות משימה עילאית לכוחות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית