רה״מ אוסטרליה: אנו נמצאים תחת מתקפת סייבר מדינית

אמר כי ממשלת אוסטרליה ומוסדותיה נמצאים במרכז מתקפה דיגיטלית מתמשכת ומתוחכמת, אך סירב לנקוב בשמה של מדינה ספציפית כאחראית

ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון. REUTERS/AAP Image/Joel Carrett

ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, מזהיר כי מזה מספר חודשים נמצאת אוסטרליה תחת מתקפת סייבר מתוחכמת מבוססת-מדינה, שחדרה לכל דרגות השלטון וכן לשירותים ועסקים חיוניים, כך מדווח אתר RNZ. הוא סירב לזהות שחקן מדיני ספציפי העומד מאחורי המתקפה ואמר כי לא בוצעו הפרות משמעותיות של נתונים אישיים.

מוריסון הסביר, כי גורמים רשמיים זיהו כי גורמים מדיניים עומדים מאחורי המתקפה בשל היקפה ואופיה, אך כאשר התבקש לנקוב בשם אמר כי לא יעשה זאת באופן פומבי. לפי הידיעה באתר RNZ, מומחי מודיעין דיגיטלי קישרו כבר לפני זמן מה פריצות סייבר שונות באוסטרליה לסין. זוהי אחת המדינות הבודדות - יחד עם רוסיה, איראן וצפון קוריאה - שיש לה יכולת למתקפות כאלה, ואינה חתומה על ברית כלשהי עם אוסטרליה.

״העלנו את הנושא הזה היום לא כדי לעורר חששות בקרב הציבור, אלא כדי לעורר מודעות״, אמר מוריסון, וקרא לעסקים - במיוחד תשתיות בריאות וספקי שירותים - לשפר את ההגנה הטכנית שלהם. ״חברות הגנת סייבר סיכלו ניסיונות פריצה רבים, אך הגנה דורשת התמדה ויישום בלתי פוסק״, אמר. 

סוכנות הידיעות רויטרס בעבר, כי סוכנויות הביון האוסטרליות חשדו בסין כעומדת מאחורי הפריצה הדיגיטלית לפרלמנט המדינה בשנת 2019, ידיעה שקנברה סירבה להגיב לה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית