קספרסקי: עליה חדה בתקיפות סייבר בתחומי גיימינג ופורנו

חושפת כי תקיפות הקשורות לגיימינג זינקו בעשרות אחוזים, וכי תקיפות הקשורות לפורנו הוכפלו ב-2019 לעומת השנה הקודמת

נעם פרוימוביץ', מנכ"ל קספרסקי ישראל. צילום: יח״צ

חברת הסייבר קספרסקי חושפת נתונים חדשים על הדרך בה מנסים תוקפי סייבר לתקוף ברשת באמצעות ניצול השימושים הפופולריים ביותר בקרב משתמשי מחשב: משחקים ותוכן פורנוגרפי.

על פי נתוני החברה, במהלך אפריל 2020 חלה עלייה חדה של 54% בכמות הנוזקות הקשורות לתעשיית הגיימינג שזוהו מדי יום על ידי מערכות האבטחה של החברה, זאת בהשוואה לנתון המקביל מחודש ינואר 2020. בקספרסקי מסבירים כי הסיבה לזינוק קשורה ככל הנראה לעובדה שבחלקים רבים של העולם עדיין חלות מגבלות בריאות המשאירות אנשים בבית, שם הם מבלים את זמנם במשחקי מחשב. עוד מגלים הנתונים כי פושעי הסייבר מחבבים במיוחד את משחק המחשב ׳מיינקראפט׳, שסומן כפופולרי ביותר בקרב התוקפים.

מלבד עולמות המשחקים, גם עולם התוכן למבוגרים גוזל חלק ניכר מזמן השימוש במחשבים – ופושעי הרשת זיהו זאת. בקספרסקי סקרו את מגמת התקיפות המגיעות כתוצאה מעניין בתוכן פורנוגרפי, ומצאו כי במהלך שנת 2019 חל זינוק של למעלה מ-100% באיומי אבטחת מידע הקשורים לפורנו בהתקני מובייל, בהשוואה לנתונים של שנת 2018.

לצד העלייה בניסיונות התקיפה הקשורים לפורנו בסמארטפונים ובטאבלטים, חלה ירידה בניסיונות תקיפות דומות על מחשבים נייחים וניידים. על פי הנתונים, כמעט שניים מתוך כל חמישה משתמשים שהותקפו הורידו למחשב סוס טרויאני, המאפשר את התקנתן של נוזקות אחרות.

"אין זה סוד שהאקרים נוהגים לנצל טרנדים, וככל שנמשכת מדיניות הסגר – בישראל ובמדינות אחרות בעולם - הפכו תעשיות הגיימינג והפורנוגרפיה לנקודה רכה בבטנה של אוכלוסיית העולם", אמר נעם פרוימוביץ', מנכ"ל קספרסקי ישראל. "הבעיה הופכת עמוקה עוד יותר כאשר ניסיונות התקיפה הללו מתרחשים כנגד מחשבים, סמארטפונים וטאבלטים בהם נעשה שימוש גם לצרכי עבודה מהבית כי המשמעות היא שכך חושפים המשתמשים גם את המערכות הארגוניות לסיכון. דווקא כעת, כשפושעי הרשת מחפשים אפיקי תקיפה חדשים, עלינו להישמר יותר מתמיד".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית