אלביט זכתה בתפעול מטוסי האימון T-6 של חיל האוויר

אלביט מערכות זכתה בחוזה בהיקף של 130 מיליון שקל עבור תפעול, תחזוקה ומתן שירותים למטוסי האימון ה-T-6 של חיל האוויר הישראלי

אלביט זכתה בתפעול מטוסי האימון T-6 של חיל האוויר

אלביט מערכות

אלביט מערכות הודיעה כי זכתה בחוזה בהיקף של כ-38 מיליון דולר ( 130 מיליון שקל) ממשרד הביטחון הישראלי עבור תפעול, תחזוקה ומתן שירותים לוגיסטיים לטייסת מטוסי האימון מסוג Textron T-6 ("עפרוני") של חיל האוויר הישראלי.

זכייה בחוזה זה הנה לאחר עשור שבמהלכו אלביט מערכות סיפקה לחיה"א הישראלי שירותי תפעול ותחזוקה לטייסת העפרוני, תוך שהיא עומדת בסטנדרטים של השירות, הזמינות ובטיחות הטיסה של חיה"א הישראלי. החוזה יבוצע במהלך תקופה של חמש שנים, עם אופציה לתקופה של חמש שנים נוספות.  
 
טייסת עפרוני משמשת את חיה"א הישראלי לטובת טיסות מבחן של חניכי בית הספר לטיסה במסגרת שלב האימון הבסיסי של קורס הטיס. אלביט מערכות מספקת בנוסף שירותים לוגיסטיים וטכנולוגיות אימון לשתי טייסות נוספות בבית הספר לטיסה של חיה"א הישראלי, טייסת מטוסי האימון מסוג M-346 ("לביא") וטייסת מטוסי האימון מסוג GROB G-120A ("סנונית").

בנוסף, מיזם משותף של אלביט מערכות אנגליה עם חברת בת של KBR, Inc מספקות הצטיידות, תפעול ושירותי תחזוקה עבור שלושה סוגי מטוסים של בית הספר לטיסה של  צבא אנגליה. יורם שמואלי, מנכ"ל חטיבת כלי טיס באלביט מערכות, אמר: "אנו גאים באמון שניתן בנו להמשיך במתן השירותים התומכים ביעדים המבצעיים והכלכליים של חיה"א הישראלי. אנו מאמינים שניסיוננו המוכח והמוניטין החזק שלנו בתחום זה, ממצבים אותנו היטב בכדי לתת מענה לצרכים של חילות אוויר נוספים החותרים יותר ויותר לשפר את האפקטיביות והיעילות של פעילויות האימון".