ריינמטאל תספק אלפי משאיות לצבא הגרמני

זכתה בחוזה משמעותי בשווי של כשני מיליארד אירו לאספקת 4,000 משאיות, חלקן משוריינות

חברת ריינמטאל (Rheinmetall) הגרמנית זכתה בהזמנה גדולה נוספת לרכבים לוגיסטיים. במסגרת חוזה מסגרת עם המשרד הפדרלי הגרמני לציוד, טכנולוגיות מידע ותחזוקה, תספק החברה במהלך 2021-2027 לצבא גרמניה עד ל-4,000 משאיות צבאיות, מרביתן משוריינות, בשווי כללי של כ-2 מיליארד אירו.

בשלב הראשון יסופקו לצבא הגרמני 540 כלי רכב בשווי של 348 מיליון אירו, כאשר 230 מתוכם משוריינים. מסירת הרכבים תחל בתחילת 2021 כדי לוודא שלצבא יהיה מספר מספק של רכבים בשנת 2023, כאשר תפקד גרמניה  על  חוד החנית של צבא נאט"ו: כוח המשימה המשותף רב-המוכנות, ה-VJTF.

המשאיות הממוגנות משפרות את יכולת השרידות ויכולת הקיימות של חיל הלוגיסטיקה, וכן מחזקות את הגמישות הטקטית שלו. בניגוד לרכבי התובלה הלא ממוגנים, שגם הם מיוצרים ומסופקים על ידי ריינמטאל, יתפרסו אלו בעיקר בשטחי לחימה קדמיים - שם, למשל, ישמשו לאספקת תחמושת ליחידות קרב קדמיות, כלומר לסוללות ארטילריה.

ההזמנה מחזקת את מעמדה של חברת ריינמטאל כאחת המובילות בעולם בתחום מערכות לוגיסטיות וכלי רכב. מאז שהמשרד הפדרלי הגרמני לציוד, טכנולוגיות מידע ותחזוקה העניק לחברה חוזה מסגרת ל-7 שנים ביולי 2017, סיפקה החברה 1,250 מתוך הסך הכללי של 2,271 רכבים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית