טייסים חדשים מצטרפים לשורות צה"ל

את קורס הטיס הקרוב (מספר 180) יסיימו 40 חניכים, 37 גברים ושלוש נשים, אשר יעמדו על רחבת המסדרים במעמד קבלת הכנפיים. הבוגרים עברו קורס מורכב שנמשך לאורך שלוש שנים

טייסים חדשים מצטרפים לשורות צה"ל

דובר צה"ל

ביום ה' הקרוב, 25 ביוני 2020, עתיד להתקיים טקס סיום קורס טיס מספר 180 בבסיס חיל-האוויר חצרים בו יוענקו כנפי טיסה לבוגרי קורס הטיס. הטקס יתקיים בסימן 100 שנה להקמת 'כוחות המגן העברי' במעמד נשיא המדינה, מר ראובן (רובי) ריבלין, ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל החליפי ושר הביטחון, מר בני גנץ, ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי ומפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין.
 
את קורס הטיס יסיימו 40 חניכים, 37 גברים ושלוש נשים, אשר יעמדו על רחבת המסדרים במעמד קבלת הכנפיים. הבוגרים עברו קורס מורכב שנמשך לאורך שלוש שנים, במהלכו הוכשרו להוות את חוד החנית המבצעית והאסטרטגית של צה"ל, והם אלו שיובילו את הפעילות המבצעית של חיל-האוויר בשנים הבאות. במהלך שלוש השנים התמקצעו הבוגרים בטיסה בכלי הטיס השונים, סיימו תואר אקדמי ואף הוסמכו להיות לוחמי חוד.
 
בצל נגיף הקורונה, טקס סיום קורס הטיס יתקיים השנה באופן מותאם ומצומצם, ללא קהל, בהשתתפות משפחות המסיימים בלבד ולפי הנחיות משרד הבריאות וחיל הרפואה, תוך היערכות והכנה מוקדמת ונקיטת כלל אמצעי הזהירות הנדרשים. בנוסף, יתקיים מופע אווירי מצומצם והטקס ישודר בשידור חי בפלטפורמות צה"ל וחיל-האוויר על מנת לאפשר לקרובי מסיימי הקורס לצפות מרחוק.
 
השנה, מדינת ישראל מציינת 100 שנה להקמת "כוחות המגן העברי"- הארגונים והמסגרות הצבאיות של ההסתדרות הציונית בארץ ישראל בין השנים 1948-1936. מדברי מפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין: "מרדכי רפלוביץ' יחד עם 'כוחות המגן העברי' יצרו תשתית חזקה שעליה אנו היום פועלים ומרחיבים את מעטפת הביצועים של חיל-האוויר להגנה על ביטחונה של מדינת ישראל. סגן ע' נכדתו של מרדכי, ביחד אתכם מסיימי קורס הטיס מהווים את הכוח האווירי האסטרטגי של מדינה ישראל ואתם אלו שתיצרו את התשתית החזקה לבאים אחריכם בשנים הבאות".

אולי יעניין אותך גם