אינטרפול: חצי מהפשע בעולם מתבצע ברשת

"מנסים לפרק את המודלים העסקיים של עולם הפשע המקוון", מסביר קרייג ג'ונס, מנהל פשעי רשת באינטרפול בכנס סייברטק לייב בנושא מודיעין
 

אינטרפול: חצי מהפשע בעולם מתבצע ברשת

האינטרפול הוא ארגון שיטור בינלאומי הכולל שותפות של 194 מדינות. הארגון עובד בשלושה וקטורים עיקריים. נגד פשע מאורגן, נגד טרור ופשעי סייבר. "אנחנו רוצים להפחית את האפקט של פשעים בסייבר באמצעות פעולות אופרטיביות נגד פושעים", מסביר קרייג ג'ונס, מנהל פשעי רשת באינטרפול בכנס סייברטק לייב בנושא מודיעין. 

"צריך להבין את תמונת המצב בסייבר, כולל מודיעין. לפרק את הפעילות למדינות נפרדות ולתמוך בחקירות מקומיות. לצד זאת, יש צורך בחקירות אזוריות. אנו בוחנים את בניין הכוח של כוחות השיטור השונים להתמודד עם חקירות בסייבר. התכנית כוללת שלושה וקטורים - בניין כוח, הפעלת כוח ותגובה. בתגובה אנחנו מסתכלים על נתונים שמגיעים משיטור קהילתי מקומי. בממד הפיזי וגם בממד הוירטואלי. אנחנו עובדים עם חברות מודיעין סייבר פרטיות והמגזר הפיננסי. אוספים מידע והופכים אותו למודיעין עבור מדינות הארגון.  

"אנו משתמשים במודיעין כדי לנקוט בהפעלת כוח. יש פרויקטים משותפים בין מדינות ויש לנו פעולות מונעות באזורים גיאוגרפיים. כולל סיוע למדינות פרטניות. בבניין כוח אנו עוסקים בתמיכה במדינות על מנת שיוכלו להתמודד עם פשעים. במדינות שיש להן יכולות, אנו עוזרים בשיתוף מידע ומודיעין. איפה הפושעים, התשתית ואיך הכסף עובר. איך אפשר להתמודד עם מודלים עסקיים של קבוצות פשע. יש מדינות ללא יכולות בכלל. להן אנחנו נותנים כלים להתחיל לעשות חקירות מקוונות. לאחרונה עסקנו באיך מגינים בפני מתקפות כופר למשל בעקבות משבר הקורונה."

 

אולי יעניין אותך גם