בקרוב בהודו: ניסויים בטיל של רפאל על מטוס סוחוי רוסי

אלו שזוכרים את 'מבצע יהלום' של המוסד לגניבת מיג-21 רוסי מעירק לישראל בטח לא דמיינו לעצמם שיבוא יום וטילים של רפאל הישראלית יותאמו למטוס קרב רוסי. אבל עברו 54 שנים, וזה קורה. בהודו. ולא סתם - הטילים הישראלים יחליפו את אלו הרוסים כאמור, במטוס קרב רוסי. 

לפי פרסומים בהודו, טיל אוויר-אוויר מסוג I-Derby ER של רפאל יכנס בקרוב לניסויים שטח לטובת אינטגרציה במטוסי Sukhoi-30MKI ו- LCA-Tejas של חיל האוויר ההודי. חיל-האוויר מתכנן להחליף את טילי ה R-77 BVRAAMs הרוסים בטיל של רפאל. הדרבי הוא טיל עם ראש ביות מכ"מי המאפשר פעולה בכל מזג אוויר. גרסה קודמת של דרבי כבר משולבת במטוסי הקרב LCA-Tejas Mk1. 

חיל-האוויר מתכנן להשתמש בטילי הAstra וב- I-Derby ER כחימוש עיקרי בסוחוי ובLCA-Tejas עד לאסטרה Mk2. על פי פרסום של idrw.org רכש הדרבי עשוי להיות בכמות מוגבלת בכדי לעמוד בדרישות הביניים עד שייצור האסטרה יעלה בהדרגה בשנים הקרובות.

טיל הדרבי פותח על ידי רפאל עם ראש ביות מכ"ם אקטיבי ב2008.  אמנם מכ"ם אקטיבי משדר וניתן לגלות אותו, אבל היתרון המהותי שלו טמון בעבודה בכל מזג אוויר. מספר שנים לאחר מכן פיתחו ברפאל ראש ביות מכ"מי עצמי והטיל קיבל את התוספת I, או I-Derby. הטיל מובצע בשנת 2014. הגרסה הבאה בתור כללה טווח מוגדל (ER) עם מנוע חדש לכ100 ק"מ.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית