חלון הזדמנויות לטכנולוגיה ישראלית בסין

במפגש השנתי של ״מועדון עסקים בסין״, הסבירו מנהלי חברות ישראליות הפועלות במדינה כי היא נמצאת במירוץ לסגירת הפערים הטכנולוגיים מול המערב

משתתפי המפגש ״מועדון עסקים בסין״. צילום: יח״צ

על רקע החשש מגל שני של קורונה בסין ומלחמת הסחר בינה לבין ארה״ב, מביעים מנהלי חברות ישראליות הפועלות בסין אופטימיות זהירה בנוגע לעתיד. במפגש השנתי של "מועדון עסקים בסין", שהתקיים השנה באופן מקוון, שיתפו המנהלים בחוויות, בתובנות ובתחזיות על בסיס פעילותם במדינה. את המפגש יזמה חברת PTL Group, המספקת שירותי ניהול ותפעול לחברות ישראליות ובינלאומיות בסין.

אריה שרייר, מנכ"ל PTL Group, אמר כי "על רקע המצב, הסינים מרגישים שהם חייבים לעשות עכשיו קפיצה משמעותית כי הם לא יכולים להיות תלויים בטכנולוגיות מהמערב. זוהי הזדמנות עבור חברות ישראליות בעלות טכנולוגיות מתאימות שיכולות לעזור להם לסגור את הפער״.

״אפשר לתאר את המצב כמגמה מעורבת", אמר עו"ד יואב שדה, שותף במשרד מיתר ואחראי על דסק סין. "מצד אחד יש חברות ישראליות שחוששות מקבלת השקעה ממשקיעים סינים, וגם משקיעים סינים שחוששים מההשפעה עתידית של מלחמת הסחר, ומצד שני אנחנו רואים הזדמנויות חדשות לחברות ישראליות שהטכנולוגיה שלהם נהייתה עוד יותר אטרקטיביות בעקבות הקורונה. חברות סיניות שלא הסתכלו על ישראל קודם לכן בוחנות כעת השקעות והקמת נוכחות בישראל, וגורמים חדשים שלא היו מעורבים עד היום מתעניינים בהייטק הישראלי."

דוגמא לחברה שחווה צמיחה משמעותית עכשיו היא Plataine הישראלית, שפיתחה פתרונות מבוססי AI לאופטימיזציה של תהליכי ייצור במפעלים ופועלת מישראל עם משרדים בארה"ב, אירופה וסין. המנכ"ל, אבנר בן בסט, אומר כי "במפעלים בסין מתחדדת ההבנה שהטכנולוגיות האלה טובות להם דווקא בתקופה הזאת, בה צריך לבנות יתרון תחרותי בשוק. להערכתנו השוק הסיני יחזור לצמוח לפני שווקים אחרים בעולם״.

ערן נבון, מנהל פעילות אסיה בחברת GeoEdge המספקת כלים אוטומטיים לבדיקת איכות והגנת סייבר של פרסומות באינטרנט ובמובייל, אמר: "התחושה היא שיצאנו מחוזקים מהמשבר. איששנו את ההבנה שהנחיצות שלנו לשוק הסיני היא חזקה, וסין תמשיך להוות שוק מרכזי עם פוטנציאל צמיחה גדול עבורנו." בנוגע לאפשרויות חדשות שנפתחות עבור יזמים ישראלים בסין, אמר נבון כי "ברגע שגם הממשל דוחף וגם יש הזדמנויות לייצר ערך במקומות חדשים, היישום מהיר מאוד. אם הפתרון שלך יכול לסייע בתחומים של עבודה מהבית, אי-קומרס, לימודים מרחוק וכד', ההזדמנויות הן יוצאות דופן כיום."

המילה ״משבר״ בסינית (Weiji) מורכבת משתי סימניות שפירושן "סיכוי" ו"סיכון". "זוהי בדיוק הגישה הסינית למשבר", סיכם שרייר. "כל משבר טומן בחובו גם הזדמנות וכך נוהגים הסינים בטיפול במשבר הקורונה".

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית