בהעדר תזכיר חוק: ייאסר על עובדי ה"מוסד" להתאגד

משרד המשפטים: "הרגישות עולה מההסדרים בגופים המקבילים, שקיימים בחוק מסגרת כללי המסדיר את פעילות הגוף, ובגוף המסוים הזה אין חוק מסגרת עבורו, ולכן זה קצת מורכב לקדם חקיקה רק עבור נושא זה. אם משרד רה"מ יציע תזכיר חוק נוכל לסייע בקידום"

בהעדר תזכיר חוק: ייאסר על עובדי ה"מוסד" להתאגד

bigstock

ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ), אישרה היום (ג'), פה אחד, את צו הסכמים קיבוציים (הארכת תחולתו של פטור לגבי עובדים מסוימים), התש"פ-2020. הצו מאריך את אי התחולה של חוק הסכמים קיבוציים על עובדי המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים בשנה נוספת, עד 16.06.21, ובכך אוסר עליהם להתאגד במשך תקופה זו.

ה"מוסד", כיום, הינו הגוף הביטחוני היחיד אשר איסור התאגדות עובדיו אינו מוסדר באופן קבוע, והוועדה פנתה בעבר לשר העבודה בבקשה להסדיר את הנושא בחוק קבוע, אך הצעת חוק ממשלתית בנושא טרם קודמה, וכן לא קודמה הצעת חוק פרטית בנושא. איברהים כילאני, ממונה על יחסי עבודה במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, סקר בפני חברי הוועדה את ההסדרים הקיימים בגופי ביטחון אחרים, וציין כי קיבל הבוקר מההסתדרות את הסכמתה להארכת הצו בשנה נוספת.

נציג הייעוץ המשפטי ממשרד רה"מ ציין כי הם מנסים לקדם חקיקה קבועה, על מנת שלא יהיה צורך בצו כל שנה, אולם עו"ד איה דביר, ממחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים העירה כי "למיטב ידיעתי חקיקה מקודמת ע"י המשרדים האחראיים ומשרד רה"מ יכול לקדם זאת אם הם מעוניינים. הרגישות עולה מההסדרים בגופים המקבילים, שקיימים בחוק מסגרת כללי המסדיר את פעילות הגוף, ובגוף המסוים הזה אין חוק מסגרת עבורו, ולכן זה קצת מורכב לקדם חקיקה רק עבור נושא זה. אם משרד רה"מ יציע תזכיר חוק נוכל לסייע בקידום".

בסיום הדיון הצביעו חברי הוועדה ואישרו, כאמור, את הצו פה אחד.

אולי יעניין אותך גם