דיווח: צפון קוריאה פוצצה את משרד התיאום עם הדרום 

דיווח: צפון קוריאה פוצצה את משרד התיאום עם הדרום 

rodong.rep.kp

דיווח של אתר yna.co.kr חושף פיצוץ בקרבת משרד התיאום בין הקוריאות סמוך לעיר Kaesong. משרד התיאום נמצא באזור התעשיה, 10 ק"מ צפונית לגבול. פרסום בצפון קוריאה: "לומדים תוכנית פעולה לנקיטת צעדים בכדי לגרום לצבא להתקדם שוב לאזורים שהופרזו תחת הסכם צפון-דרום." 

האירוע, אם נכון, אינו מפתיע. בשבועות האחרונים התגבר המתח בין הקוריאות. משרד התיאום הוקם על בסיס הצהרת פאנמונום משנת 2018. "הצהרת פאנמונום לשלום, שגשוג ואיחוד חצי האי הקוריאני אומצה בין המנהיג העליון של צפון קוריאה, קים ג'ונג און, לנשיא דרום קוריאה, מון ג'ה-אין, ב- 27 באפריל 2018." 

בהצהרה נאמר כי צפ"ק נקטה באמצעים לניתוק מוחלט של הקישור בין רשויות הצפון והדרום שנשמרו דרך משרד הקשר המשותף צפון-דרום, קווי התקשורת בין מזרח ומערב בין הצבאות מצפון ודרום, קו התקשורת המשפטי הבין-קוריאנית והקו החם בין בניין המשרדים של הוועד המרכזי של ה- WPK לצ'ונגוואדה משעה 12:00 ב- 9 ביוני 2020.

"דרום קוריאה מדברת לרוב בפומבי על "דיאלוג" ו"שיתוף פעולה", אך מאחורי הקלעים היא לא מימשה אפילו מאמר אחד מההסכם הצבאי תוך כדי תרגילים צבאיים מסוגים שונים המעצבנים את צפ"ק ומערערים את המצב בחצי האי הקוריאני. במקביל היא פיזרה עלונים ריאקציוניים ב-31 במאי שהעליבו בגלוי את כבודה של צפ"ק באזור בו הצפון והדרום נמצאים בעימות חריף", כותבים בפרסום של צפ"ק. 

אולי יעניין אותך גם