מיקרוסופט משיקה כיתות וירטואליות

מרחב הלמידה יכלול מערכת משוב על בסיס בינה מלאכותית, שתספק למורים תמונת מצב מעמיקה על כל תלמיד

מיקרוסופט משיקה כיתות וירטואליות

תמונה: באדיבות מיקרוסופט ישראל

מיקרוסופט נערכת למהפכה דיגיטלית בשנת הלימודים הבאה: בעקבות התפרצות מגפת הקורונה, גדל מספר המשתמשים במרחב הלמידה הדיגיטלי של החברה, Teams for Education, ליותר מ-150 מיליון תלמידים ומורים ברחבי העולם. מסקר שערכה מהחברה בקרב יותר מ-500 אנשי חינוך, עולה כי 61% מהמשתתפים במרחב הלמידה הדיגיטלי צופים ששנת הלימודים הבאה תתנהל בסביבה היברידית (שילוב של למידה מרחוק ולמידה רגילה), ו-87% מצפים להמשיך להשתמש בכלים הטכנולוגיים הדיגיטליים גם בתנאים של למידה רגילה.

מרחב הלמידה הדיגיטלי של מיקרוסופט מציע פתרונות ללמידה מרחוק ולמידה היברידית, הכוללים כלים ויישומים לפיתוח מיומנויות למידה, למידה עצמאית ולמידה נגישה. הנחת העבודה של החברה היא שלא ניתן (וגם לא כדאי) לחזור ללמידה מלאה בשיטה המסורתית, וכי מקומם של פורמטים דיגיטליים מתקדמים בתוכניות הלימוד הוא הכרחי, גם כשאין חובה לריחוק חברתי ולמידה מרחוק. היקף השימוש חסר התקדים בפיצ'רים החינוכיים הדיגיטליים, בעקבות הניסוי הכפוי בלמידה מרחוק, איפשר למיקרוסופט לבדוק בזמן אמת כיצד ניתן למנף את המצב כדי לטפח למידה משמעותית ומותאמת אישית.

לקראת שנת הלימודים הבאה משכללת מיקרוסופט את המרחב הדיגיטלי ומשפרת את אבטחת המידע כדי למנוע הפרעות חיצוניות וחדירת תכנים פוגעניים. חדר לובי, אליו יידרשו המשתתפים להיכנס לפני תחילת השיעור או המפגש, יאפשר למורה לפקח ולוודא שאכן מדובר רק במשתתפים מורשים. שיפורים נוספים כוללים כיתות גדולות וקבוצות עבודה קטנות, וכן כפתור שבאמצעותו יוכלו התלמידים לסמן למורה שהם מצביעים מבלי להפריע למהלך השיעור.

כמו כן, בפברואר השנה השיקה קבוצת החינוך של מרכז המו״פ במיקרוסופט ישראל יישום חדשני, Class Insights. היישום משתמש בטכנולוגיות של למידת מכונה ובינה מלאכותית כדי לנטר את נתוני הלמידה הדיגיטלית, ולהציף בפני המורים תובנות בנוגע להרגלי הלמידה, היכולות, החוזקות, הקשיים וההעדפות של כל תלמיד ותלמידה. אלו מסייעים למורה להכווין כל אחד בהתאם לצרכים וליכולות, לדעת מי זקוק לתשומת לב מיוחדת ומתי, ואפילו לאתר את מי שנמצא בסיכון. 

אלעד גרייבר, מנהל מוצר בקבוצת החינוך במיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, מסביר כי "הטכנולוגיה מאפשרת לקבל תובנות בזמן אמת, שאינן נסמכות על תחושת בטן, ובימים כתיקונם יכולות להיעלם מעיני המורה. הן מאפשרות למורים להיות עם יד על הדופק, לזהות גם את מה שלא רואים ולא נאמר, ולספק חוויית למידה, הכוונה ומשוב המותאמים אישית למיומנויות של כל תלמיד ותלמידה. באמצעות Class Insights הריחוק הפיזי לא הופך לריחוק חברתי״.

אולי יעניין אותך גם