בני גנץ על תכנית המאה: "גישה מציאותית"

"מדובר בתוכנית חשובה שמציגה גישה מציאותית של הדרך שבה ניתן לבנות עתיד יציב באזור, ואני מתכוון לקדם אותה ככל יכולתי", אומר גנץ בכנס הוירטואלי של ארגון AJC, הוועד היהודי-אמריקאי

צילום: אריאל חרמוני \ משרד הביטחון

רה"מ החליפי ושר הביטחון בני גנץ, השתתף אתמול (ב'), בכנס הוירטואלי של ארגון AJC, הוועד היהודי-אמריקאי, הפועל להידוק קשרי ארה"ב ומדינת ישראל ולקידום האינטרסים של העם היהודי. במסגרת הכנס קיים השר ראיון עם מנכ"לית הארגון בישראל, סא"ל (מיל') אביטל ליבוביץ', והתייחס לסוגיות הביטחוניות והחברתיות הבוערות למדינת ישראל וליהדות העולם.

גנץ התייחס להזדמנות המדינית שמציבה תוכנית טראמפ: "מדובר בתוכנית חשובה שמציגה גישה מציאותית של הדרך שבה ניתן לבנות עתיד יציב באזור, ואני מתכוון לקדם אותה ככל יכולתי, בדרך האחראית ביותר. עלינו לעבוד על בסיס התוכנית ולעשות זאת בתיאום עם שותפים אזוריים וכמובן עם שותפים מקומיים, עם קונצנזוס בחברה הישראלית ועם תיאום וקבלה מלאה של הגיבוי מארה"ב". 

שר הביטחון אף התייחס לסוגיות הביטחוניות הבוערות ונגע באחריותה של לבנון לשקט בגבולה: "לבנון רוצה שנתייחס אליה כמדינה ריבונית ועצמאית, וככזו היא מחזיקה באחריות למה שקורה באזור שלהם. אנו דורשים מהם אחריות על כל מה שקורה במדינה; אם משהו יזלוג משטח לבנון לכיוון ישראל על ידי ארגון החיזבאללה או כל ארגון אחר, אנו נראה בלבנון אחראית לכל דבר, והיא גם זו שתאלץ לשלם את המחיר". עוד הוסיף בעניין: "אני שמח שמדינות ברחבי העולם, כדוגמת גרמניה, כבר החלו להכיר בחיזבאללה כארגון טרור שיש לפעול נגדו ונגד גופים ואנשים התומכים בו בסנקציות הנדרשות. אני מצפה ממדינות נוספות בעולם להצטרף למהלך חשוב זה". 

לסיום, ביקש גנץ להודות לארגון על מאמציו עבור יהדות ישראל והתפוצות וביקש לחזק את הקשר בין ישראל לבין היהודים החיים ברחבי העולם בכלל ואלו החיים בארה"ב בפרט: "כשאנו מסתכלים על הכרזת העצמאות אנו אומרים ש"בארץ ישראל הוקמה המדינה היהודית". המשמעות היא שישראל היא המולדת הלאומית של כל יהודי ברחבי העולם. מבחינתי חרדים, קונסרבטיבים, רפורמים או חילונים - הם יהודים, ולא משנה לאיזה זרם הם משתייכים, כפי שכבר הכרזתי בעבר: "הכותל המערבי גדול וארוך מספיק כדי שיהיה בו מקום לכולם". זוהי משפחה אחת".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית