מקליפים של העצמה נשית בטיק-טוק - לכלא המצרי

מצרים ביצעה לאחרונה מספר מעצרים כנגד כוכבות טיק-טוק צעירות והאשימה אותן בהפצת ערכים בלתי מוסריים - בכללן אחת שטענה כי עברה אונס קבוצתי

 

BIGSTOCK/ Copyright: LusiG

משפיעניות רשת מצריות נמצאות על כוונת המשטר. הגארדיאן מדווח, כי הסטודנטית חנין חוסאם נעצרה בחודש אפריל האחרון והואשמה בקידום זנות, לאחר שפרסמה קליפ בו עדכנה את 1.3 מיליון העוקבים שלה כי בנות יכולים להרוויח כסף באמצעות הטיק-טוק. בחודש מאי נעצרה משפיענית נוספת, מואדה אל-אדהם, שהתפרסמה בזכות הקליפים הסאטיריים שהעלתה לאותה פלטפורמה. שתי הצעירות מואשמות ב״תקיפת ערכיה המשפחה של החברה המצרית״. בשבוע שעבר הורה בית המשפט על שחרורה בערבות של חוסאם, אך התובע הכללי של מצרים עדכן כי היא נעצרה מחדש, מאחר והובאו נגדה ראיות חדשות.

מקרה מזעזע עוד יותר התרחש בהמשך חודש מאי, כאשר נערה בת 17 העלתה קליפ בו היא נראית בוכייה ועם פנים חבולות, ואמרה כי עברה אונס קבוצתי. תגובת השלטונות? הצעירה נעצרה יחד עם ששת תוקפיה לכאורה, וכולם הואשמו ב״קידום הוללות״. ״היא ביצעה פשעים, היא הודתה בכמה מהם, מגיע לה להיענש,״ אמר התובע הכללי.

מעצרים אלה משתלבים בדפוס הרחב יותר של המדינה, ששמה לה למטרה את ההתנגדות ברשת, בין השאר בעזרת חוקים המגבילים את חופש הביטוי. מאז עלייתו לשלטון של א-סיסי בשנת 2014 נעצרו מאות פעילים, עיתונאים ואינטלקטואלים, ואתרי אינטרנט רבים נחסמו בשם ״ביטחון המדינה״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית