גב ים בנגב: אלפי עובדי היי-טק ועשרות חברות טכנולוגיה 

"הפארק מושך אליו מבקרים רמי דרג מכל העולם. כ-3000 מבקרים מגיעים כל שנה ללמוד מה עשינו בפארק", אומר רועי צוובנר, מנכ"ל פארק ההיי-טק גב ים בבאר שבע בכנס סייברטק לייב תקשוב C4I & CYBER

מעל 3000 עובדים ו-70 חברות הייטק כבר מאכלסים את פארק ההיי-טק של חברת גב-ים בבאר שבע. מדובר בשילוב ייחודי בישראל הכולל צימוד של אקדמיה, ממשלה וצבא. הפארק קם לפני כשבע שנים עם חזון להפוך את באר שבע לבירת הסייבר של ישראל. "הפארק יצא לדרך אודות שותפות בין אוניברסיטת בן גוריון, עירית באר שבע וחברת גב-ים", מסביר רועי צוובנר, מנכ"ל פארק ההיי-טק גב ים בבאר שבע לקהל בכנס סייברטק לייב תקשוב C4I & CYBER. 

"בימים אלו אגף התקשוב מקים את קרית התקשוב בצמוד לפארק שעתידה לארח כ7000 משרתים. היוזמה לא הייתה יכולה לצאת לדרך ללא תמיכת ממשלת ישראל, כולל הקמת קרית הסייבר של ישראל. החיבור בין התעשייה לאקדמיה, למשרדי ממשלה הוא ייחודי בארץ. יש כאן מנוע מרכזי והוא המו"פ של האוניברסיטה. כמעט כל חברות ההיי-טק משתפות פעולה עם האקדמיה במחקרים משותפים, ספין אופים וקליטה של בוגרים. זהו אקו סיסטם שמזין את עצמו." 

בבן גוריון לומדים מעל 6500 סטודנטים שרלוונטים לתעשיית ההיי-טק, מתוך כ20,000 סטודנטים סך הכל. כל שנה מסיימים 1500 בוגרים שמרביתם נקלטים בשוק העבודה במקצועות רלוונטים. בפארק צפויים לעבוד בתפוסה מלאה בעתיד מעל 10,000 עובדים. 

"הפארק מושך אליו מבקרים רמי דרג מכל העולם. כ-3000 מבקרים מגיעים כל שנה ללמוד מה עשינו בפארק. בנוסף, אנו מקימים כאן אשכול גני ילדים, מסעדות , סופר ומרפאה שתקום בעתיד לטובת העובדים. הבניין החדש שנמצא לקראת השלמה יאכלס כאלף עובדים נוספים בקרוב", מסכם צוובנר. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית