בל-בואינג מסרו לאמריקנים את מסוק ה-CV-22 ה-400 במספר

מדובר בדגם בעל יכולות טיסה למרחקים ארוכים שמבצע משימות מיוחדות כגון הסתננות, חילוץ ואספקה

Photo: U.S. Air Force

צוות בל-בואינג V-22 מסר לאחרונה את המסוק ה-400 מדגם CV-22 לפיקוד המבצעים המיוחדים של חיל האוויר האמריקני.  המסוק הראשון נמסר בשנת 1999. כיום מתקיימים משלוחי המסוקים במסגרת חוזה רכש רב-שנתי בשווי של 5 מיליארד דולר. החוזה הנוכחי יימשך עד שנת 2024 וכולל גרסאות עבור המארינס, חיל האוויר וחיל הים, וכן גם עסקה מול הלקוח הבינלאומי הראשון - יפן.

ה-V-22 ממריא, טס ונוחת כמו מסוק, אך גם בעל יכולת טיסה למרחקים ארוכים בדומה למטוס ה-Turboprop. הדגם מבצע משימות של מבצעים מיוחדים שאינם אפשריים עבור מטוסים קונבנציונליים כגון הסתננות, חילוץ ואספקה. דגם המארינס, ה-MV-22B, מספק הובלה בטוחה של כוח אדם, אספקה וציוד לתקיפה קרבית, תמיכה בתקיפה ולוגיסטיקה של הצי. גרסת חיל הים, ה-CMV-22B, היא המחליף ל-C-2A Greyhound עבור משימות שילוח ותובלה מיוחדות.

"עברו למעלה מ-20 שנה מאז שמסוק ה-V-22 הראשון נמסר, ואנו גאים להגיע לאבן דרך נוספת במשלוח ה-400 שלנו. מסוקי ה-V-22 ממשיכים להיות מבוקשים מאוד, ומגנים על ארצנו ועל בנות בריתנו ברחבי העולם באמצעות מבצעים, אימונים משותפים בינלאומיים ומשימות הומניטריות", אמר קולונל מתיו קלי, מנהל התוכנית PMA-275 מטעם המארינס. "לא ניתן להמעיט בערכו המבצעי של כלי הטיס המיוחד הזה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית