מצרים רוצה לרכוש לווין ביון וספינות מלחמה מאיטליה

לאחרונה פנה הממשל המצרי לממשל האיטלקי עם רשימת רכש חדשה הכוללת מסוקים, ספינות ולווין ביון צרפתי. המימון יגיע ממדינות המפרץ

בשנת 2013 החליט נשיא ארה״ב דאז, ברק אובמה, על השהיית כספי הסיוע הצבאי למצרים למשך שנתיים. מאז החליט השלטון המצרי להקטין את התלות שלו באספקת ציוד צבאי ממדינה אחת, זאת באמצעות הרחבת היריעה וגיוון הרכש ממדינות שונות בעולם, כך שלא יהיה תלוי בחסדיה של מדינה כזו או אחרת. 

הצבא המצרי, על זרועותיו השונות, בנה את כוחו והתעצם בחומש האחרון תוך שהוא נסמך על מקורות רכש כגון רוסיה (ספינות, טילים ומערכות הגנה אווירית), גרמניה (צוללות, ספינות, טורפדו, מערכות תקשורת ומערכות לוחמה אלקטרונית), צרפת (מטוסי קרב מתקדמים, ספינות קרב, נושאות מסוקים, מסוקים, טילים מסוגים שונים, מערכות תקשורת ועוד), סין (כלי טיס לא מאוישים, מערכות תצפית, טילים ועוד) וארצות הברית (מטוסים, ספינות, טילים ועוד).

ביזור הרכש וההתעצמות ממדינות שונות מאפשרים לזרועות הצבא המצרי לפתח יכולות מתקדמות וטכנולוגיות מודרניות, חלקן באמצעות סיוע כספי רב מאותן מדינות. היתרון הוא הפחתת התלות במקור אספקה יחיד. יחד עם זאת, ביזור זה מביא לאתגרים רבים של ממשק מערכות בין הפלטפורמות השונות, בדגש על מערכות תקשורת ומערכות שליטה ובקרה. קיימים גם אתגרים רבים ומשמעותיים עוד יותר של הקמת מערכי הדרכה, תחזוקה ולוגיסטיקה שונים, אשר צריכים להיות מסוגלים לתמוך בפלטפורמות ובמערכות מהמדינות השונות.

לאחרונה פנה הממשל המצרי למקבילו האיטלקי עם רשימת רכש חדשה, הכוללת 32 מסוקים חדשים (שנרכשו בעת האחרונה בעלות של כ- 872 מיליון אירו), ספינות סיור מהירות, מטוסי אימון מתקדמים, ולווין צילום תוצרת  הקונצריום הצרפתי-איטלקי, Thales Alenia Space. רשימת הרכש נמצאת בתהליך אישורים על ידי הצדדים. בדומה לעסקאות מול צרפת, תמומן גם עסקה זו רובה ככולה על ידי איחוד האמירויות. - שעל פי המסתמן, כבר אישרה מצידה את התקציב הנדרש על ידי מצרים. כחלק מהרכש, באם יבוצע, ייחתם הסכם Off-set אשר יכניס לתעשייה הצבאית המצרית, ה- AOI, ממון רב. 

כוונות הרכש המצרי באיטליה מצביעות שוב על תהליכי בניין הכוח וההתעצמות של זרועות הצבא המצרי בעשור האחרון, המביאים אותו להיות צבא מודרני ומתקדם. בהתחשב בסדרי הכוחות שלו, הוא ממוקם בין עשרת הצבאות הגדולים בעולם. מצרים בונה את כוחה מול מספר חזיתות לחימה, בהם החזית הלובית (בדגש מול טורקיה וכוחות טרור), מול החזית בתימן וסודאן (שם היא מתמודדת מול כוחות טרור בחסות איראנית וטורקית), מול איראן (בה רואה מצרים כאיום אסטרטגי) וגם מול ישראל. 

 

 

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות