תביעה בארה"ב: קטאר מימנה רצח ישראלים ואמריקנים 

מוסדות פיננסיים קטריים מרובים, שנשלטו ברובם על ידי האמיר, סיפקו מיליוני דולרים לחמאס ולג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני, שני ארגוני טרור המסומנים על ידי ארה"ב שביצעו פיגועים מרובים נגד אזרחי אמריקה, כך על פי התביעה

קטאר סיפקה בחשאי מימון לכמה פיגועי טרור שהרגו אמריקאים וישראלים, כך על פי טענות בתביעה חדשה חסרת תקדים שהוגשה ביום רביעי בעיר ניו יורק המבקשת פיצוי למשפחות ההרוגים. 

מוסדות פיננסיים קטריים מרובים, שנשלטו ברובם על ידי האמיר, סיפקו מיליוני דולרים לחמאס ולג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני, שני ארגוני טרור המסומנים על ידי ארה"ב שביצעו פיגועים מרובים נגד אזרחי אמריקה, כך על פי העתק מהתביעה שהתקבלה אצל Washington Free Beacon. כחלק מתכנית המימון כביכול, ארגוני צדקה קטארים השתמשו לכאורה במערכת הבנקאית האמריקאית בכדי להעביר לקבוצות הללו כסף באופן בלתי חוקי הדרוש לניהול הפיגועים.

בתור המממן הפורה ביותר של חמאס, "קטאר אימצה כמה מוסדות שהיא שולטת בהם על מנת להעביר דולרים אמריקניים (המטבע הנבחר של רשתות הטרור במזרח התיכון) לחמאס ולג'האד האסלאמי במסווה כוזב של תרומות צדקה," כך על פי התביעה, אשר הוגשה במסגרת החוק נגד טרור בארה"ב (U.S. Anti-Terrorism Act) והייתה בעבודה בשנתיים האחרונות.

"מעורבותה של קטאר עם קבוצות אלה היוותה גם מקור למתיחות עם שכנותיה האזוריות, כולל סעודיה, בחריין ומצרים - כולם ניתקו את הקשרים עם המשטר בשנת 2017 עקב תמיכתו בטרור", כותבים בפרסום. התביעה הוגשה על ידי עורך הדין האמריקני סטיבן פרלס, אשר העמיד לדין מספר מקרי טרור בולטים שהוגשו בשם המשפחות ונפגעי פיגועים. המקרה הנוכחי כולל בין התובעים את משפחתו של Taylor Force, איש צבא אמריקאי שנהרג על ידי חמאס בשנת 2016.

קורבנות טרור אמריקניים זכו במקרים דומים בעבר, כולל קורבנות פיגועי הטרור ב -11 בספטמבר והרוגים על ידי איראן. מוקדם יותר השנה הוענקו פיצויים אמריקאיים לנפגעי הפיגוע ב -1983 במתחם שגרירות ארה"ב בלבנון. עם זאת, מקרים אחרים נמשכים שנים ללא סוף באופק. במקרים רבים קשה היה למערכת המשפט להוציא כספים מהמשטרים הנתבעים. 

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022