הונאת הסמארטפונים: הבטיחו טלפונים חדשים בווטסאפ - וגנבו את מספר האשראי

הונאת הסמארטפונים: הבטיחו טלפונים חדשים בווטסאפ - וגנבו את מספר האשראי

משטרת ישראל

שוטרי משטרת ישראל עצרו שני צעירים שהקימו פרופילים פיקטיביים בפייסבוק למכירת טלפונים ניידים, גבו תשלום אך לא סיפקו את המוצר ועשו שימוש לצרכיהם האישיים באמצעות מספרי כרטיסי האשראי וחטיבת התביעות של משטרת ישראל הגישה היום כנגדם כתב אישום ובקשה למעצר עד לתום ההליכים.

לפני כשלושה שבועות (24/5) ביצעו שוטרי משטרת ישראל חיפוש על פי צו בביתו של אחד הנאשמים בעיר כרמיאל. במסגרת החיפוש נתפס כרטיס אשראי גנוב. הנאשם (23, כרמיאל) נעצר והובא לתחנת המשטרה בכרמיאל לחקירה. במהלך החקירה הוברר, כי כרטיס האשראי הינו כרטיס אשראי חדש, אשר מעולם לא הגיע לידי בעליו וכי הוא נגנב מתא הדואר בעיר. 

בחיפוש בטלפון הנייד של הנאשם נמצאו פרופילים פיקטיביים, שהוקמו בפייסבוק עם תמונה ושם שאינו תואם את שמו של הנאשם וכן פרופילים נוספים בעלי שם "אייל סלולר", "אליאור בן חמו מלך הסלולר" ועוד. בנוסף נמצאו התכתבויות רבות בנוגע למכירה של טלפונים ניידים. 

מספר ימים (28/5) לאחר מעצרו של הנאשם, נעצר נאשם נוסף (18, כרמיאל) שפעל יחד עם הנאשם. בטלפון הנייד של אותו נאשם נמצאו צילומים רבים של כרטיסי אשראי וצילומים של תעודות זהות ותכתובות ביישומון הוואטסאפ הנוגעות לרכישה של טלפונים ניידים. עם ההתפתחות בחקירה גילו החוקרים, כי הנאשמים הונו מספר קורבנות באמצעות הפרופילים, שהקימו והציעו למכירה טלפונים ניידים חכמים. 

מהחקירה המיומנת עלה, כי הקורבנות היו פונים לנאשמים בצ'אט בפייסבוק לגבי רכישת הטלפונים המוצעים למכירה ולאחר מכן ההתכתבות הייתה ממשיכה בוואטסאפ, תוך שהנאשמים עושים שימוש באפליקציית "המספר הנוסף" (שירות לגיטימי של חברת סלקט) המסוווה את מספר הטלפון המקורי ויוצרת מספר אחר.

בהתכתבות בוואטסאפ דרשו הנאשמים מהקונים צילום של הכרטיס אשראי ואת צילום תעודת הזהות או רשיון הנהיגה. במידה ולקונה לא היה כרטיס אשראי היו משכנעים את הקורבנות למסור להם את הקוד האישי שלהם למשיכת מזומנים מהכספומט ללא הכרטיס. הנאשמים במטרה ליצור חזות של עיסקה תקינה, אף היו שולחים לטלפונים הניידים של הקורבנות קוד אימות פיקטיבי כחלק מאישור עיסקת הרכישה. 

במקרה אחד אף ציינה הקורבן, כי ביטלה את השירות של משיכת מזומנים ללא כרטיס האשראי וביקשה לשלם לשליח שיביא לה את הטלפון במזומן, אך הנאשם טען בפנייה שבשל נגיף הקורונה לא ניתן למסור מזומנים לשליח ובכך שיכנע אותה לחדש את השירות של משיכה ללא כרטיס וכך עשתה. לאחר שמסרה לנאשם את הקוד, משך הנאשם כספים לשימוש העצמי ולא סיפק לה את הנייד. 

עוד עלה בחקירה, כי הנאשמים היו פורצים לתאי דואר וגונבים כרטיסי אשראי חדשים שנשלחו לבעליהם ואף היו שבים לאותו תא דואר במטרה לאתר את המכתב הכולל את הסיסמא להפעלת הכרטיס אשראי. הנאשמים עשו שימוש בכרטיסי האשראי הגנובים למטרותיהם האישיים לרכישת מזון וקניות.

בתום חקירה מאומצת ומקצועית הועבר חומר החקירה לחטיבת התביעות של משטרת ישראל, אשר בחנה את הראיות בתיק והגישה היום (11/6) כתב אישום ובקשה למעצר עד לתום ההליכים בבית משפט השלום בעכו בגין עבירות של הונאה בכרטיס חיוב בצוותא, קבלת דבר במירמה בצוותא, נסיון קבלת דבר במירמה, גניבת דבר דואר בצוותא, נסיון הונאה בכרטיס חיוב בצוותא, גניבה, היזק לרכוש במזיד בצוותא. 

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות