שמועה: תעשייה אווירית במהלכים לרכש בלובירד 

אחרי השמועות על אלביט, מגיעות השמועות על תעשייה אווירית. מקורות ישראל דיפנס טוענים כי מדובר בפרויקט משותף בין החברות, אך לא בהליך רכישה. הודעה לבורסה מטעם תעשייה אווירית טרם הופצה 

בשבועות האחרונים החלו לצוף שמועות לגבי משא ומתן שמתנהל, כביכול, סביב רכישת חברת המל"טים הישראלית בלובירד. בהתחלה צפה שמועה לגבי כוונה של אלביט לרכוש את החברה. לפי מקורות ישראל דיפנס, שמועה זו לא נכונה. כעת, מפרסם כלכליסט כי בכוונת תעשייה אווירית לרכוש את החברה בסכום של 100 מליוני ש"ח. בחינה קצרה בבורסה נכון לכתיבת שורות אלו, אינה מציגה אף כוונה לרכישה כזו. לא מצד אלביט, ולא מצד תעשייה אווירית. 

בהנחה ומדובר באירוע מהותי, עם כוונה נכונה לרכישה, צפוי למצוא דיווח למשקיעים. על פי מקורות של ישראל דיפנס, בלובירד ותעשייה אווירית שותפות בפרויקט מל"טים. ייתכן בהודו. עם זאת, בשלב זה אין מו"מ המצדיק פרסום לבורסה. 

"בלובירד, שהוקמה ב-2002 בידי רונן נדיר שמשמש כמנכ"ל שלה, מתמחה במל"טים קטנים יחסית, למגוון משימות, כולל דגם ממריא ונוחת אנכית שניתן להפעיל ללא צורך במסלול, כמו מספינות. נדיר מחזיק בכ-20% ממניות החברה, ובין בעלות המניות הבולטות בה נמצאות פירמל וסיינט ההודיות. החברה מעסיקה כ-70 איש", כך על פי כלכליסט.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית