מנכ"ל בנק ישראל פורש: הוביל הטמעת טכנולוגיית ביג-דאטה ומאגר לאומי לנתוני אשראי

חזי כאלו, מנכ"ל בנק ישראל, הודיע כי יסיים את תפקידו. הוביל מהלכים טכנולוגים כולל מערך התשלומים האלקטרוניים, שדרוג המערכים הטכנולוגיים של הבנק והטמעת טכנולוגיית ביג-דאטה

 קרדיט תמונה: דוברות בנק ישראל

חזי כאלו, מנכ"ל בנק ישראל, הודיע כי יסיים את תפקידו ב-15 בספטמבר 2020 בתום 12 שנים בבנק ישראל. במהלך שנותיו בבנק כיהן כאלו כמנכ"ל הבנק לצד שלושה נגידים - פרופ' סטנלי פישר, פרופ' קרנית פלוג ופרופ' אמיר ירון. במהלך כהונתו פעל כאלו יחד עם הנגיד פישר לאישור חוק בנק ישראל החדש בכנסת (התש"ע-2010) המסדיר את תפקידיו של הבנק המרכזי בישראל, ובמסגרתו הוקמו גופי המועצה המינהלית והוועדה המוניטרית. מאז הקמת המועצה המנהלית פעל כאלו  במסגרתה לקידום עשיית הבנק לצד שלושה יו"רים של המועצה המינהלית: דן פרופר, אורי גלילי ופרופ' שוקי שמר. עם ההודעה על סיום תפקידו כמנכ"ל הבנק, הקים הנגיד ועדת איתור למינוי מנכ"ל חדש לבנק ישראל.

במסגרת תפקידו כיהן כאלו כממונה ישיר על מספר חטיבות ומחלקות בבנק: מחלקת המטבע, מחלקת חות"ם, חטיבת משאבי אנוש ומינהל, חטיבת טכנולוגיית המידע, המערכת לשיתוף נתוני אשראי, היחידות להמשכיות עסקית, תכנון וכלכלה, ניהול סיכונים תפעוליים וקצין ציות ומעבר לכך עסק בנושאי הניהול השוטף של הבנק ובסוגיות יחסי העבודה. בתקופת כהונתו כמנכ"ל הוביל בנק ישראל פרויקטים רבים, ביניהם: הקמת המאגר הלאומי לנתוני אשראי – עפ"י המלצת המועצה הלאומית לכלכלה ובאישור הממשלה, אישרה הנגידה פלוג והמועצה המינהלית את הקמת המאגר שמחולל שינוי דרמטי בשוק האשראי הקמעונאי בישראל. המאגר, הראשון מסוגו בישראל, נבנה בסטנדרט מוקפד של הגנת הפרטיות והגנת הסייבר והחל לפעול באפריל 2019. המאגר הביא להגברת התחרות בשוק האשראי וכן לכניסה של שחקנים חדשים חוץ בנקאיים לשוק זה. 

כאלו היה אחראי גם על הובלת ההיערכות הפנימית של בנק ישראל למשבר הקורונה, ובכלל זה ניהול חדר המצב התפעולי, ניהול המשאב האנושי, היערכות טכנולוגית לעבודה מרחוק, וידוא הרציפות התפקודית של מערכות תשלומים והסליקה וההערכות בתחום המטבע.

לצד אלה, הוביל כאלו להקמת מספר יחידות חדשות ותשתיות קריטיות לחיזוק פעילות הבנק, כגון: הקמת היחידה להמשכיות עסקית וגיבוש תו"ל להערכות הבנק לעיתות חירום, ניהול סיכונים וציות, הקמת מחלקת חשבות ומערכות תשלומים, קידום מערך התשלומים האלקטרוניים, שדרוג המערכים הטכנולוגיים של הבנק והטמעת טכנולוגיית ביג-דאטה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית